Gro

Igår var jag och Jesper på utflykt hela dagen. Vi körde genom de djupaste smålandsskogarna längs kringelikrokiga stenmurar där dimman bitvis var så tät att det kändes som att färdas genom sockervadd. I Emmaboda hälsade vi på bekanta, i Skruf fyndade vi glas och slutligen bjöd Boda verkligen på en överraskning. Mer om det senare men först måste jag visa fyndet. Anledningen till besöket i Skruf var att där ligger en väldigt bra loppis, numera vägg i vägg med glasbrukets fabriksförsäljning. Inget loppisfyndande men däremot ett litet drivhus från glasshoppen. Ända sedan Caroline Wetterlings miniväxthus Gro såg dagens ljus har ljuv musik uppstått när jag sett det och igår slog jag till på ett. Döm om min förvåning när jag bara betalade smått ofattbara 150kr mot c:a 500kr ordinarie, det är inte utan att jag undrar om kassörskan slog in fel pris. Medan jag väntar på att kunna ta en liten mårbacka-stickling och plantera bildar de torkade orkidéblommorna ett fint blickfång i fönstret.


Foto: Sara Zetterström, little miss fix it



Kommentarer
Postat av: Bella

Super fin glas "burk" eller vad det kallas! Vart kan man hitta en sån?? Mvh Bella

2011-11-14 @ 12:05:52
URL: http://ceisabelle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback