Att kliva utanför boxen

Min dator är inte riktig vad den borde vara efter "renoveringen" i torsdags så för tillfället har jag ingen internetuppkoppling på just laptopen och inget bildbehandlingsprogram på iMacen här hemma så bloggandet går knappast på räls just nu. Efter något av en minneskortstafett kommer här en uppdatering med en av förra veckans höjdpunkter. Jag berättade ju att vi hade en heldag med David Carlson och förutom att han berättade om sitt breda arbete så ägnade vi dagen åt en workshop. Vi började med att skriva ord och fraser som vi förknippar med meningsfull design. Det regnade post-its och efter detta jobbade vi i grupper med utvalda ord som vi utvecklade till designidéer (som skulle visas i en fiktiv utställning på Kulturhuset i Stockholm), dessa bedömdes sedan efter sitt nytänkande och sin relevans. Det är så fantastiskt nyttigt och roligt att släppa taget och tänka utanför den berömda boxen att jag önskar att övningar som denna stod på mitt schema månatligen.



Foto: 1a bilden är från David Report och resten tagna av Sara Zetterström, Little miss fix it


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback