Sovrumsinspiration

Att vänta tillökning är ju inte bara en fysisk påfrestning, det sätter verkligen fart på nesting-lustan också. Vår lägenhet må vara stor till ytan för två vuxna och en, i dagsläget, "halv banan" (jag skojar inte, så löd jämförelsen i gravidappen) men särskilt välplanerad kan man inte beskylla den för att vara. Kontoret är ju ett aldrig avstannande projekt till Jespers stora förtret och nu har jag fått en ännu en lysande idé. Jag har vänt och vridit på den där rumsytan sedan vi fick nycklarna i handen 2007 men det var först i julas som jag fick en uppenbarelse: rummet ska bli sovrum och dold förvaring en masse. Idag är det kontor/pyssel/tvätt/kläd/stök-med en-miljon-boxar&lådorrum, men genom att jag hittat ett sätt att slå upp två väggar på för att skapa en renare rumskänsla och samtidigt behålla klädkammare och ytor för enorma mängder (nåväl) dold förvaring så kan det bli ett eminent sovrum för både oss och bananen i pyjamas. Surfrummet blir ett minne blott. Tänk er, molntussar, sommarvarama vindar, äppelblom med en liten touch av industri... Get the picture? Ett första steg är att denna sängen flyttar in. Problemet är bara att ramen endast finns till 160 cm och vad jag har hört så verkar att downsiza när man utökar antalet nattgäster vara lite osmart. Funderar på om jag kan lämna in huvud- och fotgavlarna till en snickare som förlänger dem/bygger längre replikor. Någon som har erfarenhet av liknande projekt? Jag viftar med dumboöronen!


Foto: Marcus Lawett, publicerat i Residence 01/2012

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hitta en möbelsnickare och be de göra en gavel från scratch istället. Har gjort så flera gånger när jag hittat något jag gillar men vill ändra det, lämnar en skiss på allt till snickaren och vips har jag det jag vill...skall även säga att många gånger är det billigare än orginalet...betalar ju inte för namnet....

2012-02-24 @ 16:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback