En uppdatering

Här kommer en liten uppdatering om vad som händer i preggobubblan. Det första jag gav mig på i syväg var ett babynest. Vi har ingen säng till den Vilda bebin än och då känns det bra att åtminstone ha ett ombonat bo i vår stora säng. På tur står ett draperi för att dölja alla mina förvaingsboxar i sovrummet, ett överdrag till skötbädden och slutligen ett myggnät till vagnen.
 
Vagnen ja, den har levererats i all sin rymdglans och vi går förbi den och kan inte låta bli att känna lite på fjärdingen och köra runt i femöringsstora cirklar och försöka, f ö r s ö k a föreställa oss att snart är det en ny chef i huset som ska ligga där som en Starwars-prinsessa. Men den känns bra, inte fullt så amerikansk som jag först tyckte.
 
I söndags var det filtloppispremiär för min del. Ja som säljare dessutom och på ett solblåsigt Stensö hade jag två filtar fullt med sånt som jag nomalt skickar till återvinningen. Några timmar senare var jag femhundra kronor rikare, mycket prylar fattigare och tänkte upprepa konceptet igen redan den 29:e. Även en samlare som jag börjar fatta grejen med att rensa ut, det är bra för själen att göra plats för... ja luft till exempel.
 
Hemma-hos-reportaget för Östran som skulle göras i fredags flyttades till igår och svettig som aldrig förr, fast nyduschad, tog jag emot P-O och fina Kaisa som var så proffsiga och trevliga och lätt fick en timme och en kvart att fladdra förbi med isad flädersaft klirrande i glasen. Påläst och med intressanta frågor som Kajsa var kändes det riktigt roligt att prata om bloggen, jobbet, renoveringen och att bli förälder och kanske kommer reportaget redan i morgondagens tidning, renoveringskaosigt och precis så ofärdigt som det är här hemma.
Foto & mobilfoto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It
 
Men faktiskt så är det fortfarande mest belysningen i klädkammaren som saknas, och ett antal kartonger som ska packas upp, sorteras ut och sorteras in... Fast just idag tänkte jag slipa och måla lite på ett loppisfynd. Ehhh... men en in och fyrtio ut är väl en helt okej ekvation ändå?
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Spännande! Ser fram emot att se syresultaten. Gärna med en guide till skötbäddsöverdraget - tänkte själv ge mig på nåt liknande snart :) Tack för fin inspiration!

Svar: Åh tack själv Lisa för att du kikar in här! Visst kan jag fixa en DIY-guide när jag är klar, bra förlag.
Little Miss Fix It

2012-07-17 @ 20:57:40
URL: http://www.pyssellisasblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback