Gissa leveransdatumet

Nu är vi hemma igen! Och har mest ägnat eftermiddagen åt att koka saft, därav citronerna. Utflykterna blir inte särskilt långa så här nära förlossningen varför det bara blev tre nätter på västkusten (tre mycket bra sådana, ska försöka få till en uppdatering). Eller nära och nära. Due date är satt till 13/8 och rent hypotetiskt kan det ju dröja en hel månad innnan storkleverans men sedan några månader tillbaka har jag faktiskt beställt ankomst till imorgon. Färdigbakad bebis och en kropp som fortfarande är rätt flyttbar (om än ackompanjerad av mycket stånkande så fort det handlar om att böja sig under nyckelbenshöjd) låter väl som en perfekt kombo?
 
Jesper tror inte att den Vilda bebin tänker kika ut förrän den 18:e. A R T O N D E. As if, säger jag. Nä, imorgon har jag ju sagt så här plitas det på förlossningsbrev för fullt och nu är det dags för Blockbuster-höjdaren Innan du föder igen. Och blåbärspaj med egenplockade blåbär. Fast kanske inte precis samtidigt idag heller. Och vid närmare eftertanke kanske vi måste trappa ner lite på övningarna och blir det leverans imorgon kommer de förmodligen peka ut mannen som wife beater. För att träna på att andas genom smärta är ju svårt utan smärta och jag gör inget halvdant ska ni veta så Jesper sitter med ett tidtagarur i högsta hugg och nyper mig rejält i låret medan jag profylaxflåsar för kung och fosterland. Ibland fokuserar han mer på tidtagningen än på nypandet och då väser jag mesvärk mellan tänderna så att han fattar att han kan ta i lite till. Vi kan ju alltid hoppas att forlossningspersonalen redan sett det mesta och tycker att blånypta lår är helt normalt. Eller nåt.
 
Såå, nu har ni senaste status på nesting-fronten, alla sorters förberedelser räknas väl dit. Dagens fråga alltså, vilket blir datumet för storkleverans? Någon som vågar ge sig på en kvalificerad gissning? Den som gissar rätt vinner ett pris, ja så säger vi! Jag ska fundera ut ett passande pris så shoot. När kommer storken egentligen?
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som perfekta övningar inför leverans, tacksam för tipset:) Jag gissar på att er bebis kikar ut den 9 augusti så du får nog vänta ett tag till:) Om du vill ha klockslag så blir det cirkus 14.51:)Ha det bra, kram emma

Svar: Ha-ha, vad roligt om du får rätt Emma, med klockslag och allt ;)
Little Miss Fix It

2012-07-29 @ 22:08:20
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Sarah

Eftersom jag börjar mitt nya jobb den 13/8 tycker jag att det låter som ett riktigt bra BF-datum. Vi kör på det, 13/8 blir det!

Svar: Aha, en 5%are alltså. Ja för bara fem procent av alla bebisar föds på utsatt datum... Ska bli spännande att se :) Lycka till med nya jobbet Sarah!
Little Miss Fix It

2012-07-29 @ 22:14:29
URL: http://www.inspirationoinredning.se
Postat av: Tippbritta

Tänk om du går över tiden...två veckor kan det bli om den är riktigt tjurig;) så jag gissar på den 26e augusti. Lät förskräckligt långt bort va?! Hoppas för din skull att den kommer tidigare :)

Svar: Ha-ha, jaa du, den 26:e låter så orimligt långt borta, men bara det blir en frisk bebis så får hon komma när hon vill :)
Little Miss Fix It

2012-07-29 @ 22:34:59
URL: http://tippbritta.blogspot.se
Postat av: anna m ludde

Jag brukar gissa över tiden och 18e låter väldigt troligt. Men jag siar faktiskt tidigare denna gången och säger 10/8! Håller tummarna!

Svar: Tack, 10:e låter bättre ;)
Little Miss Fix It

2012-07-29 @ 22:41:12
URL: http://annatotti.se
Postat av: Hildur - fixa&dona

Jag gissar såklart på den 17:e. Det vore toppen om bebis och jag fick dela årsdag. Kramen på dig!

Svar: Såklart... bra dag, men lite långt dit bara ;) Stor kram till dig!!
Little Miss Fix It

2012-07-29 @ 23:15:03
URL: http://www.fixaodona.se
Postat av: Carro

15:e! Så blir det:)

2012-07-29 @ 23:36:12
Postat av: Linnéa - mina finheter

Jag tror det blir den 16:e :)
Vet inte om jag ska hålla tummarna för att den kommer tidigare eller om jag ska hoppas på vinst ;)
Mest håller jag tummarna för att den vilda bebin kommer ut välbehållen!

Svar: Då skulle den ena blivande mostern bli glad, det är nämligen hennes födelsedag! :) Jag håller med dig, prio ett ATT hon snart kommer ut och är ett friskt och välmående barn...
Little Miss Fix It

2012-07-30 @ 00:19:26
URL: http://minafinheter.se
Postat av: Linda

Vilken rolig tävling!
Jag gissar att bebisen kommer den 21 augusti för det var då vår son föddes. Lycka till!

2012-07-30 @ 00:25:10
Postat av: Evelina Blomquist - keramik och inspiration

Kul! Jag gissar på att den vilda bebisen kommer den 16 augusti! ...eller den 17, nej, jag håller tummarna för den 16/8, och för er! :)

Svar: Åh tack! Å jag håller tummarna för din lilla ek ;)
Little Miss Fix It

2012-07-30 @ 08:34:12
URL: http://evelinablomquist.blogg.se
Postat av: Nilla

12/8? Lycka till med allting!

Svar: Tack Nilla!! :)
Little Miss Fix It

2012-07-30 @ 08:53:40
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Lizz

Jag tror den kommer den 10/8

2012-07-30 @ 09:32:26
URL: http://Swichen.blogg.se
Postat av: Erika

Hej Sara, tillbaks på jobbet och så tyst utan dig :) Jag gissar den 4e eftersom jag fyller år då, så nu är det bara att vänta 5 dagar till, bra va? Kram E

Svar: Ha-ha, jag kan tänka mig det ;) Men du, på lördag vore perfekt. Snyggt datum och allt! Håll tummar och tår ordentligt nu då :) Kramkram!
Little Miss Fix It

2012-07-30 @ 09:35:10
Postat av: Maria

Den 11:e augusti är ett bra datum, min födelsedag :)

2012-07-30 @ 11:50:49
Postat av: .charlotta

Jag gissar på den 20/8, brukar ofta dra över några dagar :) Allt lycka till!

2012-07-30 @ 12:38:20
Postat av: Frida

Jag gissar på den 16/8

2012-07-30 @ 13:34:37
Postat av: Lotta

Jag gissar på den 3 augusti. Så snart kommmer den "vilda bebin"! :)

Svar: Ha-ha, tack Lotta, det hoppas jag på!
Little Miss Fix It

2012-07-30 @ 14:46:06
Postat av: Sängar

Jag gissar på pedagogik den 17 e Det skulle vara extra om tjejen och jag fick komma födelsedag. Det kram till dig!

2012-07-30 @ 17:01:38
URL: http://voxmobler.se/
Postat av: Tesse

Jag måste ju också gissa....hmmmm....den behöver nog liiite extra tid i magen så jag säger 14/8 kvällstid =)

2012-07-31 @ 13:49:37
Postat av: Ulrika

Jag gissar på den 14:e augusti. :) Den 14:e har varit ett bra datum för mig och min man (han fyller den 14:e, vi träffades den 14:e, förlovade oss den 14:e och gifte oss den 14:e) och förhoppningsvis kan vi dela med oss lite av turen kring det datumet till er! Har följt din blogg länge och blev så glad när du berättade att du var gravid (tänk att det snart redan är dags!) efter er kamp. Det ger oss hopp i våra försök att få en liten. Lycka till med allt!

Svar: Åhh vad glad jag blir av din kommentar Ulrika. Ge inte upp!!! Okej, om hon inte vill komma tidigare så låter ju onekligen den 14:e som ett bra datum :) Kram till dig!
Little Miss Fix It

2012-08-01 @ 08:41:10
Postat av: Fröken Brändewall

Jag tror den 20:e! Lagom till kräftskivor när hon blir äldre och firas också ;) hihi. LÄNGTAR ihjäl mig så ni får hemskt gärna be henne å komma ut inom en vecka i alla fall! :) Kramis

Svar: Ja, du tänker då på allt ;) Imorgon? Det säger vi tycker jag :) Kramkram
Little Miss Fix It

2012-08-02 @ 09:00:33
Postat av: Helene

Vår Hanna var planerad till den 13 augusti i fjol, vi fick vänta till den 27:e. Även hon var en vild bebis så du kanske har samma sort, jag hoppas verkligen att du slipper vänta så länge men den 27:e säger jag ändå!! Stort Lycka till!! Kramar Helene

2012-08-03 @ 20:58:16
Postat av: Kimberly

Har precis börjat läsa din blogg och finner genast några gemensamma nämnare! Vi bor i samma stad, jag har precis också klämt ut mitt första barn och vi var beräknade till samma datum 13/8! :) Vår snutta dök ut 18/8 som din kille gissade på. Dessutom ÄLSKAR jag inredning så jag fattar inte att jag inte hittat hit tidigare?

Grattis till vildingen! :)

Svar: Vad roligt! Du är hjärtligt välkommen Kimberly :) Och stort grattis till Semlan!
Little Miss Fix It

2012-10-21 @ 11:23:32
URL: http://kimberly.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback