I väntan på leverans

Det fanns inte en chans att jag kunde blogga igår. Det började på ett lunchmöte när jag efter maten lutade mig tillbaka så kände jag plötsligt en liten och diffus spark i vänstersidan. *blubb* kändes det och lyckan var obeskrivlig, även om jag inte riktigt vågade tro att jag kände rätt. På vägen hem efter en halvtimmes nedvarvning på tåget kom det en buff i höger sida och nu började jag få segervittring om att det faktiskt var en helt frisk liten bebis i magen, som bara hoppat över den där första tiden av "fladder" och "fisksprattel" som alla pratat om. Något som visade sig vara alldeles riktigt några timmar senare när jag och Jesper i i skydd av mörkret smög upp på en nedsläckt kvinnoklinik för en dejt med vår barnmorska Rolf. Rolf är en mumlig lite kufig typ, jag låter det vara osagt om känslan av att smyga dit i mörkret bidrar till hans lite besynnerliga uppenbarelse. Men oklanderligt professionell mumlade han "nu blir det lite kallt" varpå han öste på blå gel på min mage för att få kontakt mellan maskineriet och den växande bebisbulan. Så. Där var den, vår vilda bebis som ömsom karate-kickade och ömsom sög på tummen. Snart halvbakad, 22 cm lång (tar tillbaka det där med avokado) och med de sötaste små tår och helt perfekt ville jag aldrig att avvo-tvn skulle sluta sända. Men säg den lycka som varar för evigt. Rolf levererade ett besiktningsprotokoll med idel u.a:n. Utan Anmärkning och vi gick, nej jag menar hoppsastegade, hem med fyra svartvita små bilder i fickan. Väl hemma blev det maratonsamtal, sms och mejl till familj och vänner för att berätta att rapporten från storken levererats utan anmärkning. Som grädde på moset avslutades kvällen med att Jesper fick två rejäla sparkar på örat av vår lilla karate kid. Ja ni fattar ju att det inte fanns tid till annat än att sväva på små moln...

Idag fick vi den här ljuvliga illustrationen. Gjord av Maja Lindberg och finns att köpa på Signerat. Tack fina Linda! Vi väntar och längtar på vår leverans.

Foto: illustrationen "Leverans" av Majali via signerat.se

Kommentarer
Postat av: Carina

Minns detta lyckorus, man blir lixom berusad och första känslan av att känna något är magiskt! Nu vet du hur det känns och kommer säkert att känna det oftare!

Lycka till med resten av tiden. Den kommer att kicka betydligt mer framöver på ställen där man inte önskade att den alltid hade benlängd till...

Carina

2012-03-15 @ 21:07:44
Postat av: Mor Lisen

Känns bara.. varmt i hjärtat och helt MAGISKT!:)

Njuuut nu av er "vilda bebis" <3<3<3

Puss!



2012-03-15 @ 21:24:46
Postat av: DAHLARNA - Viktoria

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Åh vad spännande & kul!

Hoppas att du får må bra resten av graviditeten!

Stor KRAM Viktoria

2012-03-15 @ 21:27:00
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Ida

Är så glad för eran skull! Att även ni får uppleva denna underbara resa! Kramar till er och lilla sysslingen i magen :)

2012-03-15 @ 21:54:26
URL: http://liitenida.blogg.se/
Postat av: Nea

Gud va mysigt! Det är ju så att man vill skaffa en själv. :)

2012-03-16 @ 09:35:23
Postat av: Helena

Hormonell och gravid i v 10+5 sitter jag här med tårarna i ögonen...så HÄRLIGT! Och GRATTIS än en gång! Njutnjutnjuuuut!

2012-03-16 @ 18:11:56
Postat av: Tantkanth

Det är något alldeles speciellt att känna och se sitt lilla barn för första gången. Resten av din resa kommer att vara lika fantastisk, full av stunder som dessa. Så passa på och njut!

2012-03-17 @ 11:57:52
Postat av: Sara - Little miss fix it

Tack för glada tillrop och grattis. Det är så otroligt spännade att vara med och bygga ett litet mirakel! :)

2012-03-17 @ 19:49:05
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback