Min plats under korkeken

Idag är jag örings-änka. Jesper åkte till Öland för en timme sedan och skall tillbringa dagen med fötterna i fyragradigt havsvatten. Vad kan jag säga förutom att ett Ferdinandcitat passar fint; -Jag trivs bättre här, där jag kan ha det helt sjukt skönt och varva pyssel med foto med blogg med bra musik med goda mellanmål och kanske eventuellt (inte alls) sticka ut näsan i solen för en uppfriskande promenad. Ja, den kursiva delen var kanske mer en självbiografisk variant. Söndagar brukar vara fixardagar här hemma med städ och tvätt och annat nödvändigt ont, men jag slutade lite tidigare i fredags och vi hann med allt det där då. Tvätten är tvättad, disken diskad, kylskåpet fyllt och solen strålar in i vardagsrummet där jag tänker slå ner rumpan och inte röra mig ur fläcken förrän jag fyllt pysselkvoten med råge! Som ni ser så är bordet överbelamrat med papper, lim, tyg och diverse olika projekt som kommer hålla mig sysselsatt hela dagen.

-Nu när du åker så tidigt älskling då är du väl inte ute tills solen går ner?
-Jo det är mycket möjligt.
-Ja-ha. Vad... hmm, tråkigt.

Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Katarina

Åh, är det där er lägenhet/hus? Gud vad fint! Älskar de vita stolarna och soffhörnan :)

2012-03-23 @ 09:46:38
URL: http://katarinafegraeus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback