Frågestundspremiär

Vet ni, jag tänkte köra något nytt här på bloggen. Den senaste tiden har det dykt in många nya besökare men även för er som hänger på Little Miss Fix It så gott som dagligen kanske det är kul att glänta mer än vanligt på gardinen, så vi kör en väl en välbeprövad bloggklassisker: Frågestund!

Det passar mig jättebra att ni gör lite av jobbet i bråda dagar som dessa, för när ni läser det här har jag fullt sjå att likt en svamp hänga med mina mentorer Kerstin och Nannna för att suga åt mig så mycket jag bara kan av deras erfarenheter och karismatiska själar. Och så har jag något att göra på tåget på väg till Älmhult imorgon kväll när jag ska ge svaren. Jag är inte den som är den så fråga precis vad ni vill. Kanske sitter ni på en fundering om diverse pyssel, inredning, att jobba på IKEA, utbildning, foto, eller bara är mer nyfiken på fixarfröken bakom bloggen. Jag är inte rädd så ös på nu. Och kom ihåg: Frågar man inget, får man inget veta...
Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej, nu tar jag chansen och ber dig om lite tips! Jag har precis köpt hus och ska piffa till köket. Luckorna är i ek och golvet är grå plastmatta. Jag vill ha nån rolig färg eller tapet på väggen! Det är inte mycket vägg vi pratar om utan kanske 2-3 meter vid matplatsen. Jag tycker det är svårt att matcha till ek (som är varm) och golvet ( som är kallt). Jag gillar mönster, färg och är inte så traditionell svensk! Eller har du nått tips på en billig "upppiffning

2012-03-19 @ 17:46:29
Postat av: Karin

Hej! Jag undrar vad du har för utbildning/erfarenheter av inredning? Vad jobbar du med nu? Vad vill du jobba med i framtiden? Har du bra tips på kortare bra utbildning inom

Inredning mottages det gärna.

/ en daglig läsare

2012-03-19 @ 20:41:51
Postat av: Carro

Hej!

Tack för en intressant och inspirerande blogg! Kommande bebis känns lite som en bonus ;)

När är det dags, vilken v är du i nu? Mysigt att höra om första buffarna/sparkarna, det är ju såå härligt!

Ser fram emot barnrums-inspiration när du kommer så långt. Allt gott till dig!

2012-03-19 @ 22:48:19
Postat av: Linnea

Hej,jag är själv inne på lite samma spår som dig vad gäller inredning/design. Jag har kollat lite olika utbildningar bla. Stockholm, Göteborg, Växjö o Kalmar. Om jag inte har helt fel för mig så har du gått produktdesign i Kalmar? Så min fråga till dig är hur du tycker att jobbmarknaden ser ut efteråt en sådan utbildning. Har dina klasskompisar fått jobb inom branchen allihop?

Sen har jag en fråga till om ditt jobb. Hur fick du jobbet som inredare på IKEA?

Ha det gott! :)

2012-03-20 @ 10:27:00
URL: http://lpdesign.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag kom på en fråga till :)

Gick du någon förberedande design/konst "folkhögskola etc." utbildning innan du kom in på produktdesign?

2012-03-20 @ 11:51:39
URL: http://lpdesign.blogg.se/
Postat av: Jetson

Jag undrar hur du tänker inreda barnrummet!

2012-03-20 @ 19:45:48
Postat av: Carro

Ska jag måla eller spraya en ekmöbel vit? (har försökt nå dig på telefon men det här forumet funka oxå;)

2012-03-20 @ 19:45:50
Postat av: Petra

Jag undrar om du fastnat för washi eller om du (liksom inredningsproffsen) föredrar svart hockeytejp? Verkar vara två olika "skolor" det där....

2012-03-20 @ 23:10:28
Postat av: Nellie-Sockertussen

Jag har en tävling på min sida som jag tror att du skulle gilla ;)



http://sockertussen.blogspot.se/2012/03/vinn-en-whoopie-matta-macaron-matta.html

2012-03-22 @ 21:26:52
URL: http://sockertussen.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Jag undrar allmänt om ditt jobb på IKEA. Främst hur du fick det från första början, om du behövde någon speciell utbildning, vad du får göra och hur det är.

2012-03-22 @ 21:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback