Underbara framtid

Nu är det dags att ta bladet från munnen och berätta lite om mina framtidsplaner. Ända sedan jag blev gravid hösten -11 så har jag vetat att ekvationen hem i Kalmar - jobb i Älmhult + litet barn inte går att lösa på ett tillfredsställande sätt. Något måste bort. Ni vet hur det är, man älskar sin man (trots att han inte vill flytta till Hultet), sin stad, sitt jobb och inte minst vill man tillbringa så himla många minuter som det bara går varje dag med sitt barn (ja bara man går på toa har man ju missat något i utvecklingen).
 
Mannen är liksom för bra för att bara säga upp, staden känns som hemma och kusten står sig bäst i konkurrensen med inlandet, och ongen - som sagt, vill jag inte missa en endaste minut av. Den sista parametern att utvärdera är ju då - jobbet. Så jag har sagt upp mig. Jag som blir glad i magen varje gång jag klivit in genom de där dörrarna till studion.
 
Ända sedan i våras har jag vetat att tre veckor i augusti blir mina sista som anställd på IKEA Communications. Med sex år inom koncernen ska jag nu prova mina vingar och flyga på egen hand. Själv styra över min tid, finnas där för dagishämtningar och familjeliv, åtminstone under längre perioder. Jobba hemifrån, fast med ett kontor (som jag fortfarande letar efter), och ha många uppdragsgivare.
 
Styling, bloggen, bild & text, inredningsuppdrag, formgivning - ingenting är omöjligt och jag - miss fix it är redo.
Underbara framtid!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men, såklart att du ska, jag tror på dig!!! Grattis till det nya som komma skall, du kommer göra det fantastiskt! Stor stor kram

Svar: Tack gumman! Tack för fina ord och pepp :)Stor kram till dig och det som komma skall!!
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 14:59:00
URL: http://www.utoin.se/blogg
Postat av: Emma - By Emma

Grattis! Vad roligt. Och förståligt!!

Kram!

Svar: Tack! Ja, det känns rätt i magen Emma :)Kramkram
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 16:04:44
URL: http://byemmak.blogspot.com
Postat av: marte

YOU CAN DO IT! Kram Pluttis

Svar: Du med Snuppis! :)
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 16:57:10
URL: http://marte-meeee.blogspot.co.uk/
Postat av: Crapumayneed-Therese

Vad gött!! Whiiiii! Heja dig!

Svar: Whiiii, tack!! :)
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 17:32:42
URL: http://www.fabricofminds.com
Postat av: Kimberly

Jamen grattis kvinna! Va kul och spännande det ska bli att höra om dina nya utmaningar. :)

Så till det viktigaste, du glömde inte att rekommendera mig till din gamla tjänst? ;)

Svar: Haha, tack, känns lite overkligt. Nej oh nej, skrev ditt namn på hej då tårtan, så att alla såg det! ;)
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 19:20:05
URL: http://kimberly.nu
Postat av: pernilla

Åh så härligt att höra! Du gör helt rätt! Jag har lagt två och ett halvt år på pendlingen mellan Malmö och Hultet och går nu i andra söka-jobb-tankar sedan jag efter en kort paus insett att livet betyder så mycket mer än bara jobb. Det är inte värt att offra så mycket som jag insåg att jag faktiskt gjorde när jag fick perspektiv på saken.

Stort lycka till Sara! Det kommer att bli hur bra som helst!

Kram!

Svar: Nej, det är ingen som kommer att tacka mig (inte ens Øresundståg) för att jag lägger mer än en halvtidstjänst på att enbart transportera mig till och från jobbet, hur kul det än är. Därmed inte sagt att jag kommer bli värsta bullmamman framöver men flexibiliteten ökar ju. :)Tack, känns fantastikst med allt stöd och pepp från er läsare!
Kramkram
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 19:28:46
Postat av: Petra

Wow så himla häftigt! Jag önskar dig lycka till och håller tummarna för att det kommer att gå superduper tipptopp bäst.

Svar: Haha, ja med den peppen/ramsan kan det inte gå annat! :) Tack!
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 20:29:00
URL: http://frkarp.nu
Postat av: Lisa

Så roligt och spännande! Stort lycka till :)

Svar: Tusen tack pysselpinglan!Kram
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 20:47:36
URL: http://pyssellisasblogg.blogspot.com
Postat av: Linnea

Shit va coolt! Grymt! Jag har följt dig och din blogg i flera år nu och tycker alla som våra testa att köra eget är fantastiskt modiga. Drömmer själv om det, men har inte riktigt kommit dit än. Massa lycka till, jag tror det kommer att gå jättebra för dig :) Grattis, med andra ord!

Svar: Innan du vet ordet av det så står möjligheten och stirrar dig i vitögat ;) Men ingen brådska, man har hela livet på sig och ibland kanske det bara är drömma man behöver?!Tack för uppmuntrande ord!
Kram
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 21:18:22
Postat av: 2-barns-mamman

Oj så kul och spännande det låter. Det fixar du galant! Lycka till. :-)

Svar: Ja, det är bara förnamnet... Tack!! :)
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 21:49:37
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Anna Streule

Du bruttan, det där kommer bli supertoppen! Jag säger grattis och bravo dig!
Kramar

Svar: Åh tack fina Anna!Kramkram
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 22:08:44
Postat av: Marie

Heja! Låter som bra prioriteringsordning, det kommer gå rackarns bra har jag liksom på känn!

Svar: Åhh, tack för pepp! Printar detta citat för framtida behov... ;)
Little Miss Fix It

2013-08-20 @ 22:29:19
Postat av: Carro

Låter som en lysande utveckling tycker jag!
Funderar själv på kontor/lokal i Kalmar, men jobbar inget bra när jag sitter själv, tycker allt är roligare när man är många. Hör gärna av dig om du är sugen på nåt sånt. Blir både billigare och mer kreativt!
Ha d fint!

Svar: Det låter intressant Carro, you got mail!
Little Miss Fix It

2013-08-21 @ 09:20:48
Postat av: Ulrika

Härligt! Vilken rolig och spännande tid du har framför dig. Stort lycka till!

Svar: Tack Ulrika!!
Little Miss Fix It

2013-08-21 @ 15:56:28
Postat av: Christine

Heja Dig!!
Hoppas att vi får fortsatt se dina fina stylingar på Alvhem!
Soliga hälsningar

Mot Stjärnorna!

2013-08-21 @ 20:19:52
Postat av: Anonym

grattis till ett stort steg! familjen är ju det viktigaste man har trots att man älskar sitt jobb.men du kommer ändå göra det du älskar o du är så himla bra på det så jag är säker på att det kommer gå super för dig.tack för en bra blogg, fast med aldeles för få inlägg om du frågar mig ;-)

Svar: Åh, visst är det så. Jag tar till mig kritiken! ;) Tack.
Little Miss Fix It

2013-08-22 @ 14:42:10
Postat av: Lotta

Lycka till med din Underbara framtid! Jag kommer att "hänga" med, genom din blogg...
Kram Lotta

Svar: Du vet att jag älskar att ha dig i hejarklacken Lotta! ;) Tack!! Kramkram
Little Miss Fix It

2013-08-22 @ 20:29:56
Postat av: anna m ludde

Wiiiii go you!! Lycka till med dina nya äventyr!
Kram

Svar: Taaack!! Du med snäckan!Kramkram
Little Miss Fix It

2013-08-23 @ 00:04:15
URL: http://annatotti.se
Postat av: Tant Kanth

Heja heja! Kör så det ryker! Du gör rätt som prioriterar familjen.
Många kramar från Malmö

Svar: Tusen tack för pepp! :DKram
Little Miss Fix It

2013-08-27 @ 09:11:54
Postat av: Bodil

Men stort Grattis. Det kommer att gå alldeles strålande.

Svar: Gulp! tack.If you say so... :)
Little Miss Fix It

2013-08-27 @ 14:17:24
URL: http://bodilbergqvist.se
Postat av: carina

Som mamma till tre o med cykelavstånd till jobbet på 5 min förstår jag ditt beslut till fullo! Beundrar pendlare!
Du kommer att lyckas bra på egen hand så duktig som du e! och blågula firman finns kvar framöver, säkert m öppen dörr om nya val i livet görs framöver. Får jag inte chansen att se dig innan du slutar så får du en virtuell kram!
Lycka till sara, jag hänger med dig på blogg o insta!!
Underbara framtid!!!!
Carina i huset på andra sidan gatan!

Svar: Det mesta är ännu ogjort... eller hur var det?! :)Ha en fin vecka i Hultet!
Kram :.sara
Little Miss Fix It

2013-08-27 @ 22:12:09
Postat av: Inredningshjälpen

Åh vilket stort och fantastiskt spännande steg i livet.
Det kommer gå hur bra som helst även om det känns sjukt läskigt i början. Jag vet :)
Efter ett halvår (snart) med eget företag tillsammans med mannen börjar den värsta läskigheten lägga sig.
Och när jag blickar tillbaka ser jag många små "hinder" som jag redan har skuttat över. Och överlevt :)
Lycka till!!!

Stor kram och trevlig helg
Anette

Svar: Härligt att höra Anette! Jag fattar ju att pirret hör till och jag ser riktigt fram emot den utvecklingen som frilans innebär. Finns ju så otroligt mycket att lära och många små hinder att bemästra, som du säger. :)Kram och en härlig vecka önskar jag dig!
:.sara
Little Miss Fix It

2013-08-30 @ 09:11:15
URL: http://inredningshjalpen.com
Postat av: .charlotta

SÅ kul att läsa denna lilla nyhet :) Allt lycka till på vägen, du kommer fixa det galant, det är jag övertygad om! Och det goda det bär med sig så som mer tid åt det du önskar det är du och din lilla familj värd, vi lever bara en gång! Kram

Svar: YOLO! Word sister!Kramkram
Little Miss Fix It

2013-09-05 @ 10:43:05
Postat av: Caroline

I know the feeling....har varit mammaledig i ynka två veckor nu och har redan ångest för att börja pendla igen nästa sommar....men jag gillar ju mitt jobb....uh... :(

Jaja, vi kör denial på den fram till årsskiftet iallafall...

Stort lycka till, ska bli kul att följa ditt nya äventyr!

Svar: Men gu så kul, var precis inne och läste din förlossningsberättelse! Hej Love :-*
Haha, jag vet precis hur det känns men du vet stängs en dörr så öppnas ett fönster... eller hur de nu var. Förnekelse är den bästa kryddan så låt inte framtiden få förstöra julefriden eller så. Lycka till med nya livet, we keep us posted, ait!
kram
Little Miss Fix It

2013-09-07 @ 11:21:58
URL: http://calorin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback