Bonbons - ny butik i Kalmar

Ute är det ett riktigt ruskväder men det hindrade inte mig från att huka under blombuketten för att gratulera Madeleine till hennes alldeles nyöppnade lilla butik Bonbons (däremot hindrade det mig från att köra spacklingsrace på torpet så imorgon håller jag tummarna för sol och målningsvänliga vindar). Vi lärde ju känna varann ordentligt under uppstarten av våra respektive verksamheter i höstas och det är häftigt att nu få se butiken som är en del av hennes företagande.
 
 
Jag var knappast ensam om att fira stans färskaste affär så någon översiktsbild av lokalen utan att fånga ett tjog ofrivilliga kunder har jag tyvärr inte. Bonbons som den heter är en blandning av retroprylar, vintageklänningar, handgjorda accessoarer och nya prints, allt utvalt av Madeleine själv. Som så ofta vid nylanseringar var det inte alla leveranser som kommit i tid men om sortimentet blir lite så där franskinspirerat med utvalda karameller som fina papper och udda inredningsdetaljer ser jag verkligen fram emot att se butiken på Smålandsgatan växa. Till och börja med kommer den vara öppen fredagar 11-18 & lördagar 11-14. Heja Madeleine!
 
 
Eftersom det blev ändrade eftermiddagsplaner ska jag istället iväg till en tapetserarverkstad nu och sen hämta upp mitt nya pass hos Polisen (förstå, om fem veckor är jag i New York!) och den gamla vanliga ongen på förskolan, trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Isadora

Vilka fina bilder! :)

Svar: Tack!
Little Miss Fix It

2014-04-17 @ 11:07:55
URL: http://isadoraekenbergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback