Lite av mig, eller rätt mycket faktiskt

Idag är det en dag full av administration, kvitton och fakturor. Och förberedelser. Jag har planerat lite tomrum i jobbkalendern för att kunna renovera torpet innan högsommaren kommer och hantverkarna tar semester, men också för affärsutveckling. Något som är jättesvårt att hinna med samtidigt som jag tar hand om andra kunder så en hel del fokus på mitt företag som min viktigaste kund är inplanerat framöver. Dels för att jag varit igång ett tag och det är bra för både själ och företag att reflektera över tiden som gått, men även för att jag nu börjar märka vad jag tycker är roligast och vad jag vill utveckla mer.
 
 
Som ett steg i detta jobbar jag med min retorik. Eftersom jag är företagets ansikte utåt är det typ rätt viktigt att vi pratar samma språk jag och Little miss fix it. Och pratar vi förresten det språket som drömkunderna pratar? Visst låter det lite flummigt alltsammans och det är nog precis så det är innan saker faller på plats. Jag började hur som helst med att ställa en fråga till ett antal personer för att veta vad jag har att brottas med när jag ska övertyga en lyssnare och har den senaste timmen både skrattat högt och torkat bort en och annan tår. Inte för att sanningen svider utan för att det är lika viktigt att känna till och tro på sina styrkor som att hantera sina svagheter.
 
En av dem råkar dessvärre vara att jag är sjukt oteknisk, vilket resulterade i att utvalda personer nu hamnade i en meddelandetråd de inte riktigt bett om *rodnar*, men det är en he-elt annan historia.
 
Den allmänna uppfatttningen är att jag har nära till skratt, är praktisk, rättfram och (trots att jag inte bad dem värdera mitt utseende) rödhårig. Men det är väl lite så, att vissa personer liksom är rödhåriga i själen - som Jesper uttryckte det en gång när han tyckte att jag var lite väl... euhmmm... bestämd.
 
Efter en morgon med Marsipanrosen är jag benägen att förstå vad han menar. Varken mängd eller kulör is needed. (My precioussss)
 
 
Så för att hjälpa mig framåt får ni gärna ta er en funderare och beskriva hur ni uppfattar mig, Sara, personen bakom bloggen. Jag har ju redan fått en hel del varierande svar från människor som känner mig i köttet varför jag skulle uppskatta extre-ehmt mycket om ni som läsare skrev något om bilden utifrån. Gärna om första intrycket och vad det är som gör att ni fortsätter att läsa (det kan ju förstås bero på innehållet och inte på författarens personlighet förstår jag).  Medan ni funderar kan ni lyssna på låten som får mitt hjärta att bulta lite hårdare och känna lite mer just nu. Tusen tack på förhand och ha en fin helg! 
 

Kommentarer
Postat av: jennie

Jag uppfattar dig som varm och härlig! Det känns som att ni har många vänner och som att du är en sån som både har förmågan att uppskatta och värna om dina vänner samtidigt som du kan ta beslut som är bäst för dig själv. Att du kan prioritera, liksom. Du ger också en bild av att ingenting är omöjligt, vilket du sannerligen också levt upp till med tanke på bland annat starta företag, få ett efterlängtat barn, renovera och greja, roadtrippa genom land och rike och balansera livet med din mans nya jobb och ditt företag. Haha, energifylld är du såklart! Och du skriver fantastiskt, med värme och känsla så att orden blir levande.
Fasen, du är säkert en jäkel på att dansa också... ;-)

Svar: AHAHAHAHAHAHA! Den här kommentaren ska jag skriva ut och rama in, den gjorde min dag när du skrev den och den gör det igen.
Får jag lov?
Little Miss Fix It

2014-04-04 @ 16:06:23
Postat av: Hanna

Harmonisk. Kreativ. Duktig på att prioritera (mellan tex jobb OCH fritid). Bara något vad jag tycker mig se efter ca ett halvårs regelbunden läsning.

Svar: Oj, spännande hur du uppfattar mig. Skulle nog mest instämma på kreativ men det är ju det som är grejen, självbilden och imagen stämmer kanske inte helt överens alltid. tack för att du gav mig en mer varierad bild av mig själv!
Little Miss Fix It

2014-04-04 @ 19:18:45
Postat av: Anna H

Jag uppfattar dig som att du har nära till skratt, är givmild, bestämd (på ett bra sätt) om det behövs. Vidare är du påhittig och kreativ och fokuserar oftast på lösningarna istället för problemen.

Tror oxå att du kan bli riktigt arg (rosenrasande) efter en lång tids uppretning, men att det går över snabbt.

Detta efter att ha läst bloggen mellan 6 -12 månader. :)

Svar: Ha-ha-ha, ja jag är inte rödhårig för inte och när jag blir förbannad då blixtrar det. Men falnar ganska snabbt som du så riktigt tror och om jag inte är svart-arg (sådär avgrundsdjupt) så kan jag mitt i ett utbrott faktiskt börja skratta för det är lite komiskt i hur en kan elda upp sig ibland... Tack för din kommentar!
Little Miss Fix It

2014-04-04 @ 19:51:22
Postat av: Jessica M

Klok, rolig, öppenhjärtlig och ärlig! Har läst bloggen i några månader och är nyfrälst "inredare" efter att ha köpt ett renoveringsobjekt till villa från -45. Forsätt i samma anda så har du kvar mig som läsare (är rätt kräsen med två barn, heltidsarbetande med ett livspussel som heter duga ändå kikar jag in på din blogg varje dag och hoppas på inlägg!). Forsätt i samma anda! Kram från lilla mig

Svar: Men åh Jessica, tack för att jag får en del av din dyrbara tid!Kram
Little Miss Fix It

2014-04-04 @ 20:51:15
Postat av: Marja

Glad, driven och en doer. Du verkar väldigt kreativ och ger gärna saker en egen twist. Du skriver fantastiskt underhållande. Älskar att du har en egen stil och inte bara kör en massa designklassiker som kostar skjortan, som många andra bloggare. Du visar att det går att göra snyggt och ha stil utan att varje pryl ska kosta en månadslön!

Svar: Va?! Men alla mina DIY's kostar ju en månadslön!
För en femåring eller så ;)
Tack för dina peppande ord!
Little Miss Fix It

2014-04-04 @ 21:59:16
Postat av: moi

Jag uppfattar dig, genom dina ord och bilder på bloggen som rättfram, nyfiken, social, engagerad och pratig.

JAg tänker att jag reder ut begreppen ett och ett.
rättfram: du tycks ( vilket ju kan vara en felaktig bild) ha en attityd där du inte har något som du känner att du behöver dölja. Jag tänker tex på din öppenhet vad gäller IVF i något som också måste betecknas vara en jobbblogg. Du berättar saker som inte alla väljer att berätta ( läs jag , men jag är rätt feg) utanför den privata sfären och du verkar söka upp och ta tag i saker.

nyfiken: så som jag uppfattar det så verkar du nyfiken på livet och framtiden och ditt barn och omvärlden, även inom ditt yrke så klart. Det känns inte som att du utger dig för att kunna allt inom något och det vittnar i mitt tycke om ganska stor självinsikt och mognad även om jag nu tänker att det också handlar om nyfikenhet.

social. ja det tycker jag att du verkar vara.

engagerad ja precis, engagerad. Det tycker jag att du verkar vad det än gäller i ditt liv.En del människor har lätt för att engagera sig.

pratig. Ja, det är sättet du skriver på. Du gör ganska långa men trevliga och ganska ofta underfundiga omskrivningar för saker som skulle kunna sägas enklare. Det är väl din personliga stil antar jag. Pratig är inte något negativt, för många gånger har pratiga personer mycket att säga också, enda nackdelen skulle väl vara om de inte lyssnade också men det gör du säkert, med tanke på det jag tänker att du är för övrigt.

Dock vill jag göra en liten passus, jag tänker egentligen att man blir olika i olika situationer. Det är omöjligt att vara en och samma person jämt för det beror ju på omständigheterna och vem man hänger med osv. tillblivelse. det är ganska roligt att läsa om så har du mycket tid någon gång... ;)





Svar: TACK kloka, fina du. Vilken kommentar och härligt att du utvecklade den. Och väldigt mycket huvudet på spiken i dina funderingar! Blir alldeles rörd nu när jag läser den igen :)
Little Miss Fix It

2014-04-04 @ 22:21:51
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com
Postat av: Mini

Hej Sara!

Jag uppfattar dig som: Glad, driven, rolig och ganska härlig, sån som man vill vara kompis med :).

Hoppas det hjälper, härlig helg!

Häls. Mink

Svar: Vilka fina egenskaper du tillskriver mig! "sån som man vill vara kompis med" - det gör mig fasiken tårögd! Tack för din kommentar!
Little Miss Fix It

2014-04-04 @ 22:29:31
Postat av: Bodil

Rolig. Omtänksam. Öppen. Impulsiv. Positiv. Nyfiken. Spontan. Snäll. Glad. Underfundig. Kreativ. Händig. Driven. Duktig och med bra smak.

Svar: Kan du va själv! :-*
Little Miss Fix It

2014-04-04 @ 23:05:52
Postat av: Silke

Hej Sara,
jag blev tipsad om din blogg av en kompis och även om jag egentligen inte är särskilt intresserad (eller rättare sagt inte har någon känsla för inredning) eller DIY så läser jag fortfarande bloggen regelbundet sedan kanske 1,5 år tillbaka. Varför? Du har ett bra sätt att skriva, man tar liksom del av ditt liv samtidigt som du ger bra tips och jag kan tänka mig att du är på samma sätt när du jobbar också: bra på att få folk att uppleva att du verkligen vill jobba för de och att du skapar en bra atomsfär och stämning. Och att du samtidigt vet vad du gör, du verkar väldigt proffsigt och inte minst: att du verkligen gillar det du gör och jobbar med!

Dessutom uppfattar jag dig som glad och öppen och engagerad - man läser gärna vad du funderar på, upplever och hur du styr upp ditt liv.

Keep up the good work!

Svar: *snyft* Tack söta!
Little Miss Fix It

2014-04-04 @ 23:54:09
Postat av: Helena

Varm, öppen, omtänksam, sprudlande, kreativ. Det är faktiskt de första ord jag kommer att tänka på efter ett par års bloggföljande. Jag gillar verkligen din personliga touch i bloggen och känner att du är en person som gör saker helhjärtat. Jag hade känt mig väldigt trygg i att anlita dig för ett jobb, både i att du skulle hitta "rätt" och samtidigt utföra det effektivt och proffsigt. Tänk vad man kan utläsa av en blogg egentligen tänker jag nu! 😊

Svar: Tänk vad man har fantastiska läsare till en blogg tänker jag nu. Tack snälla för dina fina ord, några tar jag direkt med mig i min företagspitch ;)
Little Miss Fix It

2014-04-05 @ 11:47:25
Postat av: Anna

Jag började läsa din blogg för några år sedan mest för att jag snubblade in på den och för att jag, som du gjorde då, jobbar på IKEA. Och....nu kan jag inte sluta läsa!

Bloggen i sig är en härlig blandning av vardagsliv, jobb och inredning och du som person verkar bara vara så härlig! I övrigt uppfattar jag dig även som driven, ödmjuk, prestigelös, varm, öppen och positiv.

Svar: "nu kan jag inte sluta läsa!"
May I quote you? Hahaha, tack snälla för din kommentar!
Little Miss Fix It

2014-04-05 @ 12:02:27
Postat av: Marie

Rolig, omtänksam, intelligent och spontan!

Svar: Men lägg av, superlativen är som godis för mig - jag kommer bli smällfet ;) Tack söta för din kommentar!
Little Miss Fix It

2014-04-06 @ 20:07:52
Postat av: Erica

Jag började läsa bloggen efter jag börjat lyssna på din och Hildurs pod. Och jag älskar din personlighet och ditt sätt att utrycka dig både i text och på podden. Alltid glad och du har ett naturligt skratt. Gillar din mix av DIY, personligt, inredning mm.

Svar: Vad kul att du hittade hit via podden! Tack för orden, och nä inte är jag alltid glad, men jag mår bäst av att fokusera på det som är positivt helt enkelt. :)
Little Miss Fix It

2014-04-07 @ 09:33:00
URL: http://thereisnoplacelikehome.blogg.se
Postat av: House Candy

Kreativ, ödmjuk, rolig, glad, påhittig och levnadsglad!
Keep on rocking! :)
// Frida & Marie
http://housecandy.se/

Svar: Wow! Tack snälla ni ladies! Ni med :)
Little Miss Fix It

2014-04-08 @ 21:15:14
URL: http://housecandy.se/
Postat av: Ellinor

Hej!

Glad är nog rätt ord för att beskriva min syn på dig. Jag älskar hur du skriver dina inlägg på ett komiskt, intresseväckande och innehållsrikt sätt - vilket nog var det som fick mig att stanna kvar och fortsätta läsa bloggen.

MVH,
Ellinor

Svar: Dina ord är min lag, målet är att jag aldrig ska bli trist. För länge.Tack och puss!
Little Miss Fix It

2014-04-13 @ 18:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback