Ett hej från flyttkaoset i sjukstugan

Åhh så skönt det känns att sitta framför bloggen igen! Ni vet hur det är så här innan jul, mycket som ska avslutas på jobbfronten och ett antal säckar som ska knytas ihop förutom den med julklappar såattsäga. Här har det varit supermegadupermycket och jag raljerade över att jag skulle bli sjuk som i tisdags när det sista akuta på jobbfronten var avslutat och jag skulle kunna slappna av (eller ta ett nytt andetag inför projekt flytt). Jag hade fel, efter ganska många veckor av lite sömn och högt tempo blev jag sjuk i lördags när jag var mitt uppe i ett jätteroligt inredningsjobb i Skåne. Det var bara att bita ihop och se fram emot den berömda vilan i graven liksom (muntert värre).
 
Men tisdagen blev inte helt lottlös på sjukinfalls-fronten då de ringde från förskolan och jag fick hämta en magsjuk Marsipanros innan lunch. Så här är vi nu, de berömda 48 h har strax passerat, minigranarna har klätts med både kulor, pärlor och nyckelringar vid det här laget och jag börjar så smått kunna fokusera på alla fiffiga flyttips ni delat med er av. Inte många dagar kvar innan det bär av mot Hundraåringen nu...
 
Jag ska verkligen försöka skärpa till mig och ta er med på de sista dagarna av 2014 genom bloggen, för jag har saknat er!
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Marie

Och vi (jag) har saknat dig!

Krya på er! Ta det lugnt i flyttröran

2014-12-18 @ 19:45:58
Postat av: Marie

Alltså, jag får alltid ett leende på läpparna när jag läser dina blogginlägg. Dels för den höga igenkänningsfaktorn i att ha sisådär 79 st för många bollar* (läs barn, renoveringsprojekt, tågpendling, skola, jobb, vänner, släktkalas, husflytt) i luften samtidigt. Men framförallt för ditt sätt att använda det svenska språket på ett så inspirerande sätt. Inte konstigt att er lilla marsipanros är en så vältalig och klurig ugn dam. Tack!

2014-12-18 @ 22:35:26
Postat av: Marie

Ugn= ung

2014-12-18 @ 22:36:21
Postat av: Trendenser-Frida

Vi har saknat dig med!

2014-12-18 @ 23:05:53
Postat av: Christine

Detsamma !! Krya på er !

2014-12-21 @ 13:08:57
Postat av: Lotta

Önskar dig en God Jul! Hoppas ni får en skön jul trots flytt och magsjuka. kram Lotta

2014-12-22 @ 08:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback