Normann Copenhagens lilla svarta

Ibland när jag ser vissa saker så är det som om jag kastas tillbaka tio år och ett mindset som var högst närvarande när jag pluggade på Designporgrammet i Pukeberg. En form, en estetik, en funktion eller ett manér som sätter igång en process i mig som kantas av kautschuk och copic markers (LMGTFY). Men det är tyvärr inte jag som designat Nocto från Normann Copenhagen som lanserades i fjol, bakom den sublima formen står Pontus Ny och jag lyfter på hatten för höjden i det enkla. Om jag bara hade behövt en ny (stiliserad) kammarljusstake (min man har svaret på den frågan) så... Men jag villhöver hemskt gärna  denna lilla skönhet.
 
Foto: Produktbilder via Normann Copenhagen och Meneer en Mevrouw van Hout

Kommentarer
Postat av: Benington.se

Riktigt snygga och smarta ljusstakar!

Svar: Ja, älskar formen. :)
Little Miss Fix It

2015-06-03 @ 10:45:44
URL: http://benington.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback