Helgblommorna direkt hem till dörren

Ett hem utan blommor är ungefär som en stor kopp te utan mjölk. It doesn't do it to me. Snittblommor hör till kategorin unn som jag försöker ge mig själv så ofta som möjligt när trädgården inte längre levererar. Tyvärr väldigt oregelbundet eftersom de flesta av de lokala floristernas utbud sällan får ner mig i spagat av exhaltering (rosor, liljor, nejlikor, brudslöja och lite rosor till...). Om någon vill starta en blomster/livsstilsbutik i Kalmar är jag gärna kreativ idé(blom)spruta!
 
Men, ett på riktigt nystartat svenskt företag har förmodligen känt fler inredningsintresserade på pulsen och skapat Flowery - en prenummerationstjänst på snittblommor! Fokus ligger på att kombinera design med hållbarhet, blommorna följer säsong och levereras direkt till dörren varje eller varannan vecka för 249kr per leverans. Så inför helgens ståhej kan man på så sätt i alla fall stryka "blomaffär'n" på långa listan av hinna meds. Än så länge är tjänsten bara etablerat i storstadsregionerna men en rikstäckande lansering är planerad under senhösten och jag som är svältfödd på blomutbud gillar idén. Finns en blomsterkvast med på din lista av unn?
 
Foto: Sara Zetterström
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Kanske min största utgift på vinterhalvåret...efter mat då förstås.

Svar: Men så värt det ;) 💛💛💛
Little miss fix it

2015-09-17 @ 15:48:26
URL: http://emmassamling.wordpress.com
Postat av: Johanna

Äntligen!!!!!

2015-09-17 @ 19:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback