Ett småländskt torp per kvadratmeter

Lite otippat kanske att jag kastar mig ut och bloggar om något så ovanligt som en lägenhetsannons. För jag bloggar ju sällan för att inte säga ännu mer sällan om lägenheter till salu men har ni sett den som ligger ute på Hemnet just nu, till en storlek av 10 kvm? Ja, du läste rätt, jag tappade inte en nolla. Tio yttepyttiga kvadrat med loft. Om man bortser från den ängsliga stylingen som man var mätt på för tre år sedan så är det inte utan att inredningsarkitekten i mig jublar över planeringen så till den milda grad att jag måste blogga om det. För här ryms en kokvrå, en matplats, en minisoffa, ett badrum och så loftet då med en rejäl säng. Det fina är att det till sin ringa storlek till trots är skapat små rumsligheter genom att man jobbat med olika golv på alla ytor som rum, bad, kök (dessa golv är förvisso ett och samma om man ska vara petig) och loft. Och förstärkt rymden med en gardin som löper från golv till tak och dolt alla rördragningar under det upphöjda golvet och inbyggnader. Och ljusinsläppet i duschen då som är en frostad glasruta ut i hallen/rummet. Tycker det är lite synd att man valt kromade räcken till loftet dock, det hade tillförts mer värme med ett material som trä eller en läderlindning. Jag blir så himla nyfiken på hur det känns att vara i den där lilla holken, om det är hög mysfaktor eller om väggarna faller över en? Den som går på visningen på söndag blir varse. Jag gissar att det inte är en öppen visning, snarare Snowroller-modellen en in, en ut...
 
Inte för att jag ens behöver nämna det uppenbara men håll med mig om galenskapen i att ett f d förråd i Vasastan (som f ö inreddes/såldes samma år som vi köpte vår stuga) kostar lika mycket som ett småländskt torp. P e r  k v a d r a t m e t e r. Se hela lägenhetsannonsen här.
 
Foto: Simon Donini, mäklarbyrå Edward & Partners
 
Spara

Kommentarer
Postat av: Martin

Shit vad nice, den hade jag lätt kunnat bo i om jag bott själv. :)

2017-09-23 @ 23:23:32
URL: http://www.creativelife.nu
Postat av: Maria at Inredningsvis

Men vad fint! och jag älskar det rundade fönstret :)

Jultrender idag på bloggen:)

Ha en kanonvecka!

LOVE Maria på Inredningsvis

2017-10-25 @ 13:30:34
URL: http://inredningsvis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback