Sommartårtornas sommartårta

Inte ens VM-förlusten igår verkar kunna knäcka sommarkänslan som råder i landet. Härligt tycker jag och har precis hämtat upp en unge på en brygga efter båtutflykt med bästisen, för att köra henne vidare till nästa ställe som bjöd på "ormkalas", livet som blivande sexåring alltså.
 
Själv njuter jag av ett par timmar fri lek och passar på att blogga/tipsa om något annat kalasigt, eller om man eventuellt bara råkar vara sjukt tårtsugen en vanlig söndageftermiddag. Jag har både blivit bjuden på den och även bakat den själv inför senaste middagsbjudningen så jag går i god för att det här kanske är sommarens absolut smarrigaste glutenfria tårta. Den heter passande nog Himmelsk marängtårta och jag följde recepten på både lemoncurden som jag gjorde från grunden (och åt upp resterna av som godis häromkvällen) och själva tårtan från Fridas bakblogg. Alltså det är som den mest perfekta symfoni av syrligt och sött. M-m-m!
 
Nu blir det till att jobba någon timme (prototypfas, sjukt kul och sjukt jobbigt!) innan det är dags att packa ihop strandgrillen och kylväskan för en kvällsutflykt till Öland. Utan någon himmelsk tårta tyvärr!
 
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Men wow, vilken fantastisk tårta!

2018-07-08 @ 18:12:26
URL: http://angelicawahlin.se/
Postat av: Rebecca Adnell

Jag gillar inte jordgubbar, men ändå ser den där tårtan väldigt inbjudande ut! ;)

2018-07-09 @ 01:11:12
URL: http://adnellphotography.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback