Tolvtaggaren

Det är nu på dagen tolv år sedan bloggen såg dagens ljus och bara det är ju smått ofattbart. När jag själv var tolv skulle jag denna motsvarande vecka vara fanbärare på skolavslutningen vilket betydde att jag skulle gå först i tåget med skolans alla elever som vandrade de 800 m från skolgården till kyrkan och bära svenska flaggan i ungefär 45 graders vinkel. Precis framför Hans-Oves föräldrar Kenth och Birgit som gick bakom spelandes fiol och klädda i folkdräkt. Tolvåriga Sara bar lila jeans med imponerande lårvidd och tillhörande väst över vit t-shirt, allt från KappAhl inne i stan. På fötterna hade jag bruna flätade skinnskor med spännen (de färgade vita tubsockor rödbruna när de blev våta) och jag kände mig helt klart supersnygg. Jag var en liten skit som barn och bredvid mig gick Viktor som jag känt sedan jag var nyfödd eftersom våra föräldrar jämt umgicks och vi turades om att kånka den där stadiga fanan som var åtminstone dubbelt så lång som vad vi (jag) var. 

Efter sommarens efterlängtade ridläger skulle en ny familj flytta in i mitt barndomshem och mamma, mina systrar och jag började en ny era i en lägenhet i stan medan pappa stannade kvar i byn som han  aldrig i livet kommer att lämna.

Fullt så dramatisk blir nog inte bloggens trettonde höst men det kommer garanterat hända grejer för det är mycket på gång här bakom kulisserna. Själv gillar jag fortfarande avsmalnande byxor och vita t-shirts, men jeansvästen har nog fått sommarlov på obestämd framtid.

(null)



Kommentarer
Postat av: Emma Thun

Skall bli fint att få följa dig på nya vägar <3

Jeansvästen fanns även här tillsammans med Levis 501 - man ville ju gärna hänga på de som var några år äldre...
Tänk så tydliga minnen det ändå finns från den där tiden? Minns knappt vad jag gjorde förra månaden, men de gånger jag hoppade ut genom fönstret i natten för att träffa killen minns jag glasklart...

Fortsatt fin vecka!

Svar: Så fint att du är med mig på dessa vägar!
501:or alltså, nej de lät vänta på sig i ytterligare några år, dels var det inge lyfta ögonbryn över mjukisbrallor på landet och dels var jag så spinkig att det inte fanns Levi´s i min rätta storlek förrän i gymnasiet. Fast på högstadiet seglade jag runt i för stora förstås, med ett rejält bälte i midjan. Och angående minnena så kan jag bara hålla med, vissa är knivskarpa och då särskilt i vardagssituationer.
Little miss fix it

2018-06-07 @ 07:27:32
URL: http://emmassamling.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback