Duschdraperi-rosetter

Ursäkta att det är så låg aktivitet här på bloggen. Semesterns första dagar har svischat förbi och inköp & planering för vår semestertripp ligger högst i prioritet just nu. Innan vi sticker lovar jag att komma med ett par inspirerande inlägg, lite nytt och lite användbart.

Jag tvättade vårat fina duschdraperi från Ilma of Sweden i helgen (60° vittvätt - som nytt!) och passade på att pimpa det lite. Istället för de sedvanliga plastringarna använde jag sidenband och knöt rosetter och hängde det i. Tack för inspirationen Maja! Man kan såklart använda vilket slags band som helst (men tänk på att vissa färgade band kan fälla om det blir vått) men jag gjorde det enkelt för mig och tog det jag hade hemma nämligen vita julgranskuleband i serien KALLT från IKEA. Jag behövde inte ens klippa dem.

När Jesper kom ur duschen igår sa han: "-Vad fint det blev när du knöt upp duschdraperiet sådär!" Så var det bevisat - han har blivit helt inredningsskadad min man...
Mission complete. ;-)


Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback