Idag öppnar nya IKEA Malmö

Idag på morgonen smälldes portarna upp till världens nyaste och grönaste varuhus nämligen IKEA Malmö.  62 nya rum och miljöer står redo att inspirera kunderna i detta bygge som till ytan är världens näst största IKEA (Kungens Kurva är störst). Man har jobbat hårt för att skapa det grönaste varuhuset: cykelvänligt, miljöbilsparkering, avfallsåtervinning, enbart lågenergi-, halogen- och lysdiodlampor, dessutom drivs hela huset av vind- och vattenkraft vilket gör det koldioxidneutralt. Lika självklart, lika imponernade är det att ett så stort företag som IKEA verkligen anstränger sig för att vara klimatsmarta i sina nyetableringar.
Om du har tänkt att avlägga ett besök och gillar fest ska du passa på de närmaste tolv dagarna då en hel arsenal av artister och kändisar kommer visst finnas där - Ernst, Ola och Mora Träsk för att nämna några, hela festprogrammet hittar du här. Själv har jag en inplanerad trip om en månad för att spana in slutresultatet av det jag var med och byggde upp... I'm so excited!
Foto: IKEA (roligt att en av pressbilderna som valdes var just denna miljö som jag fotade min första vecka under uppbyggnaden. Så här fint blev rummet alltså när det var klart!)

Kommentarer
Postat av: Purple Area

Det är så fint så, jag var där i morse och lyssnade på bl a Ernst den allsmäktige. (Fotade precis den här soffgruppen också)

2009-10-21 @ 15:06:53
URL: http://purplearea.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Härligt med ett nytt och fräscht varuhus. jag var på IKEA i Bäckebol idag och köpte ett överkast till gästrummet/arbetsrummet. Det sägs att just detta varhuset har världens största IKEA-restaurang, är inte riktigt säker på om det stämmer.

2009-10-21 @ 22:01:52
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Sara

Purple Area: Var han bra.. han den allsmäktige? :-)



A-K: Jag vet inte om det stämmer, men besök gärna IKEA Malmö om du har vägarna förbi, det är inte särskilt ofta som man kan njuta av ett nytt krispigt IKEA! Kram

2009-10-26 @ 06:23:28
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback