All work no play



Det här har inte direkt med inredning att göra men just nu är det "all work, no play". Som jag berättade i helgen så är jag sedan i måndags med i IComs utvecklingsprogram för inredare. För tredje dagen har jag hängt med mina elva kurskamrater (från 8 länder) och vi är likt små korvar stoppade med IKEAs historia och lära-känna-varann-övningar. Idag gjorde vi den klassiska Myers-Briggs-profileringen. Genom att fylla i nästan 90 svarsalternativ som sammanställs till en preferensprofil får man reda på sina styrkor och svagheter i ett organisationssammanhang. Jag är bl. a social, rättfram och tar lätt ledningen, kunskapstörstande och gillar komplexa problem, dessutom energisk med stort engagemang i att starta projekt men inte lika aktiv att slutföra och underhålla dem. Min största utmaning är att lyssna mer aktivt och ta ställning till alla aspekter innan jag fattar beslut. Det är riktigt nyttigt att syna sig själv i sömmarna på det här sättet och det här är bara början mina vänner... Det skulle vara spännande att höra hur ni som läser bloggen uppfattar mig? Spot on eller har ni en helt annan bild? Jag är idel öra och uppskattar rättframhet!

Kommentarer
Postat av: C

Som flitig läsare så får jag väl säga att synd att jag bytt jobb annars hade vi nog träffats live då jag tidigare haft förmånen att få ta hand om föregående grupperna som gått detta program. Det var spännande att möta er från kreativa sidan från hela världen och prata kultur&historia. Jag var helt lyrisk förra året av vilka fantastiska medarbetare jag fick träffa då.

Jag antar ni fick en fin historiedragning av någon av mina härliga kollegor som jobbar med det nu!



Av det du gör och skriver på bloggen så verkar du vara väldigt energisk och engagerad samt jag kan nog även tänka mig att du tar tag i saker, handlingskraftig, men som sagt var, bara min tolkning av mitt läsande på din blogg!

Kul att du kom tillbaka så snabbt till bloggandet! Jag tror det är bra att fulgråta massor. Det rinner lixom ut med tårarna!

2011-09-28 @ 22:59:45
Postat av: Sara - Little Miss Fix It

C: Ja verkligen synd att vi inte träffades i veckan! Juni gav oss en härlig rundtur genom tiderna. :) Tack för din reflektion och ja, tårar gör plats för nya känslor.. som hopp och glädje till exempel! Kram

2011-09-29 @ 23:30:02
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: c

Juni is the best. Finns ingen som berättar historierna som hon. Kanske ni även varit hos Siv på gården. Hon är oxå härlig.

Jag ska hejja på dig om jag ser dig å ge mig till känna. Tror nog att jag känner igen dig från bloggbilderna.

Ni har verkligen ett förmånligt år framför er. Njut, sen får du be familjen ha överseende med att det tar på krafterna att ha roligt o samtidigt vänder ut o in på allt. Tids nog landar det i god jord.

C

2011-09-30 @ 23:18:53
Postat av: Caroline

Haha vilken tillfällighet, jag fick en minirepetionssession i mbti av "min" HR Frida igårg när vi hade lunchdejt, och sen dess har en massa saker i min vardag fallit på plats igen. Det är märkligt hur man ibland lyckas "glömma" saker om sig själv, vem man är och vad man behöver för att må bra- helt plötsligt inser man bara att man är stressad/ledsen/ofokuserad/ur balans och kan inte alls förstå varför...



Vilken kombi blev du? Jag är INFP minsann :o)

2011-10-04 @ 22:46:34
URL: http://Calorin.wordpress.com
Postat av: classe

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla...



skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8



Efter att du skänkt pengar så besök min blogg CLASSES LILLA BLOGG 2 så förstår du varför

2011-10-04 @ 23:13:55
URL: http://www.nattstad.se/classeslillablogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback