Nu grönskar det - sista chansen att vinna #kreativaodlingsbänken

En typisk fredag med mycket som ska hinnas med innan jag highfivar helgen. En tviss treäpplare bad specifikt att båda skulle hämta på förskolan idag. Fredagar är Jespers tidiga hämtdag men hallå jag är liksom ingen Anna Wintour-typ så mitt mammahjärta smälte fortare än en piggelin i 27° värme så nu ska jag hinna med mitt dagsverke ungefär två timmar snabbare för att uppfylla en litens önskan. Att det råkar råda högsommar och vara just 27° varmt har absolu-u-ut inget med saken att göra. Fördel frilans som Frida skrev.
 
Men, jag ville bara påminna om att det fortfarande finns en chans att vinna den kreativa odlingsbänken i tävlingen jag har i samarbete med Hasselfors Garden, så himla kul att ni tävlar och ger mig inspiration till en framtida bok, tack för det! Kl. 15.00 idag stängs slussarna så skynda svara på de två frågorna via länken HÄR och var med och tävla. Vinnaren presenteras inom vad som får anses som rimlig tid efter att jag ätit obscena mängder med färska jordgubbar och/eller solsveda tvingar mig att söka skydd inomhus. Skyll på vädergudarna, don't shoot the messenger.
 
I mina odlingsbänkar grönskar det äntligen - Malva in the making.

 
På morgonkvisten hamnar lådorna i skuggan men rullas hju(b)lande lätt mot nästa solspot. Sjukt smidigt med tanke på att de väger sin stadiga mylla.
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback