Tävla och vinn en odlingsbänk från Hasselfors Garden värd 2800 kr

I samarbete med Hasselfors Garden presenterar jag stolt en tävling här på Little miss fix it! Nu har du chansen att vinna ett eget set av den kreativa odlingsbänken bestående av 2 odlingsbänkar, 1 tilläggsbeslag, 1 tredelat odlingsfönster och 10 säckar grönsaksjord till ett värde av 2800 kr. En filmsnutt om vägen till resultatet nedan hittar du via länken här.
 
För att vara med i tävlingen ska du motivera kort i kommentarsfältet: 1. Varför just du vill vinna den kreativa odlingsbänken? 2. Vad skulle en bok signerad Sara Zetterström handla om? Tävlingen pågår t o m 2015-06-12 kl. 15.00, kort därefter dras en vinnare och beslutet kan inte överklagas. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Happy Friday och lycka till!
 
Tack för alla bidrag! Tävlingen är nu avslutad och jag säger ett stort GRATTIS till Karin som tävlade 2015-06-08 @ 17:57:32.
 
Foto: Sara Zetterström - presenteras i samarbete med Hasselfors Garden

Kommentarer
Postat av: sofia

hej. wow. de är jättefina. jag skulle vilka vinna för att jag (av familje/jobbskäl) måste flytta från vårt fina sekelskifteshus med stor drömträdgård till huvudstan och ett 60-talshus med plattsatt yttepytteliten tomt (för har ej råd med sekelskiftesdrömmar i Sthlm). i sekelskiftesträdgården finns plats för alla odlingar man kan drömma om men i sthlm not so much så jag skulle fullkomligen älska att få vinna dessa fina. kanske sörjer jag tvångsförflyttningen lite mindre då. 2. inredning såklart. men den är kanske given. gärna inspiration från olika fina hus torp, sekelskifte (och varför inte lite 60-talskolosser) och gärna många o mycket DIY-tips, råd, färginspo i hur man får till det där sista pricken över i. lite som bloggen tänker jag. skulle gärna läsa den i bokform. mkt bilder.

det var alles. håller tummarna!

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-05 @ 15:43:49
Postat av: Andrea

1. Jag bor i en fin liten lägenhet i ett rätt anonymt lägenhetsområde, och jag skulle vilja lära känna mina grannar. Genom att ställa såna här odlingsbänkar på vår innergård och sitta och påta i dem så tror jag att jag får en naturlig samtalsöppnare med dem som bor omkring mig. Plus finfina örter och grönsaker förstås att dela med mig av. :-D

2. Jag tycker att en bok som du ska skriva ska handla om barnlöshet. Jag vill själv inte ha egna barn och har därför aldrig funderat på dessa frågor, men dina inlägg om er längtan och kamp har verkligen berört mig. Jag tror att en sån bok - med intervjuer med olika barnlösa/barnlängtande samt reportage från IVF-kliniker etc - skulle öppna för viktiga samtal mellan olika människor.

Ha det gött! /Andrea

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-05 @ 16:22:17
URL: http://www.pinterest.com/andromeda/
Postat av: Elin

Med 80 kvm innegård kommer man kommer man inte långt utan kreativa lösningar. Här skall fester samsas med lek, hundar med barn och alla ska få plats. Samtidigt vill jag odla så mycket som möjligt av det som finns i maten. Drömmen är att stå och grilla grönsaker och peka på en liten hörna i trädgården där de faktiskt växer. För att allt skall få plats behöver jag börja tänka smart och kreativt - ibland är trädgården en fotbollsplan och då behöver odlingen kunna ge plats.

Jag vill faktiskt läsa en karriärsbok av dig. Gott och blandat om erfarenheter, fuck ups, pepp och möjligheter. Jag tror du har mycket spännande att förmedla!

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-05 @ 17:15:18
Postat av: Bettan

vad gör jag en dag som denna
när jag massor av frön har att plantera
Till goda o söta o rara små plantor det skulle bli
växterhuset mitt var så underbart att ha
den hårda vinter gjorde att det gick i kras ;(
nu vill jag odla igen
då skulle dessa odlingsbäddar sitta perfekt
En bok om inred trädgården vore kul att läsa

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-06 @ 22:40:13
Postat av: hemma

HEJ!
Jag vill gärna vara med och tävla :-)

1. Jag har gröna fingrar (tror & hoppas jag) och gillar att odla, men har tröttnat på alla mördarsniglar som intar rabatterna och odlar därför i krukor, MEN dessa odlingsbänkar skulle ju vara perfekta för mig!!!
2. Inredning så klart. En personlig bok med många DIY och lära om färgsättning. Fina bilder från inspirerande hem och från ditt eget så klart :-)

Jag håller tummarna nuuuuu...!!!!!!!!!
Ha en fin dag :-)

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 14:23:14
URL: http://erika-hemma.blogspot.se
Postat av: [email protected]

Hej
Skulle vara så mycket enklare att få odla i lådor,än som nu direkt i gräsmattan .Ser så många av mina grannar o vänner som har odlat i sina lådor i många år och jag kommer aldrig till skott att få till det
Boken från dig skulle handla om trädgårde och dess årstider, vill ha tips hur trädgården kan se inbjudande och inspirerande ut de andra månader under hela ÅRET
Nu önskar jag och hoppas att jag vinner min första tävling någonsin, trots att jag försökt många många gånger
❤👍

2015-06-08 @ 16:04:42
Postat av: Anonym

Hej

2015-06-08 @ 16:07:06
Postat av: Lotta

Ååh!!
1. För en person som jag - som ännu inte lyckats få ner en (1) endaste blomma i utekrukorna än (kallblodig, och fingrarna i det här majvädret varit mer blåa än gröna) - så skulle dom här fina lådorna få rulla in på våran altan under applåder och sång. Jag skulle rulla in dom under tak, i lä, och plantera mina små sticklingar, blandat med färdigköpta redan vuxna blommor. Sen skulle jag rulla tillbaka dom på plats, luta mig tillbaka och bara njuta av finheterna. Dessutom skulle dom bli en jättefin "rumsavdelare" på en stor platt altan. Åh!
2. Little miss fix it - med betoning på "Little". En bok med dina bästa DIY-tips som funkar att göra tillsammans med sina barn. Inte sånt med paljetter och piprensare då ;), utan med fokus på inredning men som funkar att göra tillsammans - helt eller delvis.

Ha en fin dag! :)

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 16:11:50
URL: http://husomhelst.blogspot.com
Postat av: Lena Andersson

Hej ,jag vill så gärna komma igång med det här med odlingslådor, ser hur mina vänner o grannar odla på ett smidigt o lättsamt sätt, då jag har odlat I gräsmattehöjd i över 20 år och min rygg gör sig påmind varje gång vid ogräsrensning o skörd så skulle detta passa mig perfekt
Boken som signeras vill jag gärna läsa och då får den gärna handla om trädgårdens alla årstider.
Nu tycker jag att det är dax för mig att vinna ,då jag aldrig tidigare haft den turen trots otaliga tävlingar

Kram [email protected]

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 17:16:15
Postat av: Karin

1. Jag står på randen av en stor livsförändring. Flytt från lägenhet i stan till sommarstuga på landet. Vi försöker få ihop livspusslet och vill få mer tid till det som är viktigt på riktigt. Familjen och naturen till exempel. Det innebär också att jag måste säga upp mig och med bara en inkomst skulle det här verkligen vara en uppskattad vinst. Då kan vi enkelt odla sådant som vi kan äta till middag och barnen får vara med från början.
2. Jag vill gärna läsa en bok om byggteknik för rookies/dummies. Alltså hur ska jag, som amatörbyggare, kunna renovera mer själv hemma. Alla sådana böcker är antingen för detaljfattiga eller för mossiga och gubbiga. Jag är säker på att du skulle få till en modern och fräsch variant för inredningsintresserade hemmafixare.

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 17:57:32
Postat av: Moi

Vi har världens minsta mini trädgård och kan inte plantera mer i mark för då får vi i gen gräsmatta kvar. Vi hade en kolonilott förut, den fick vi göra oss av med för vi mäktade inte med och vi trodde att tiden för odling skulle saknas. Men vi älskar att få det att växa vi planterar i allt vad vi kan och en sån som vi skulle kunna flytta runt skulle vara perfekt, vi skulle älska den!

En bok signerad Sara Zetterström skulle handla om livskvalitet och att leva. Att inreda för att få kvalitet, att äta för att få kvalitet. Att älska och få kvalitet av kärleken och människorna som älskar. En bok som skulle kännas innerlig och ha ordkrussiduller och kärlek mellan pärmarna.

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 20:13:40
URL: http://jagsteyperkatten.blogspot.com
Postat av: Niklas

Härmed vill jag ödmjukast önska,
en plats för egenodlad grönska,
och denna bänk vore perfekt,
för mitt lilla trädgårdsprojekt.
Kreativ och lätt att flytta,
skulle den göra mycket nytta,
och höja chansen rejält må du tro,
för mina stackars frön att gro.
Hoppas därför du gillar denna texten,
så stannar inte mina plantor i växten,
och jag får fingrar lite grönare,
plus en omgivning mycket skönare!

2. Jag vill se en bok full med smarta gör-det-själv-tips och kreativa lösningar. Och hur man kan använda dem för att få till det lite extra och speciellt i hemmet. En inspirationskälla till bok när man själv ska försöka sig på att inreda och dekorera!

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 20:15:51
Postat av: Anonym

åhh, att få odla själv! Har provat att odla men våran tomt består endast av kirskål o björnlokor.. Vi har hållt på i 3 år att sanera tomten.. Men vi har långt kvar! Barne skulle nog önska egna grönsaker o jordgubbar! O din bok .. Ja, varför inte om ett uterum? Inreda det.. mm! Det vore super kul! Mvh Milla

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 22:39:51
Postat av: Ann-Sofie

Jag vill vinna för att jag gillar Hasselfors produkter så mycket. Använder alltid deras kravjord till mina odlingar. Lite som odlingens Rolls Royce skulle jag kunna beskriva det som. Eftersom stormen i veckan tig sönder 6 fina drivbänksfönster för mig vore det bra med en odlingsbänk att kunna flytta undan. För det blåser här på slätten!

Svar: Ja, som sagt ;)
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 23:54:52
Postat av: Ann-Sofie

Ja just det, boken skulle kanske heta nåt i stil med 'en fixares bekännelser ' och handla om dig och dina projekt.

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 23:56:38
Postat av: Johanna Stenmann

Med hundar av modell hanhund i familjen är odling på marknivå uteslutet. Nog för att man ska gödsla, men jag väljer helst gödsel själv.
Jag har varit på gång, tillsammans med min 6-åring, att starta projektet odla-i-odlingslåda sedan 6-åringen var en 4-åring. Bok om det optimala odlandet är inhandlad, men odlingslådorna följde liksom inte med?

Din blogg ger så mycket till oss läsare. En bok som består av dina blogginlägg hade varit fantastisk!

Mvh Johanna

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-09 @ 13:42:00
Postat av: Anders Hallenberg

Såklart vill jag testa att odla i lådor och blir så inspirerad av den lilla filmen på er sida , har drömmar och förhoppningar att dessa lådor kommer att växa vidare i min trädgård för det finns oändligt med lösningar att bygga vidare
Boken signerad av dig får gärna innehålla många bilder och ge tips om trevliga semester mål i Sverige, kanske du kan delar med dig av dina pärlor☺
Mvh Anders

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-10 @ 09:33:22
Postat av: Sophia

1. Då vi byggt våra fina drömhus i vinter är det första sommaren i jordhögen... jag menar trädgården. Vi har satsat på en långsamtväxande gräsmatta och håller just nu på att bygga altanen. En liknande lösningen med den kreativa odlingsbänken på hjul hade passat bra denna sommar för att få testa de gröna fingrarna lite :)
2. Om jag fick önska fritt så hade jag velat ha en pyssel/prat/livsstils-trädgårds/mat-bok (?) singerad Sara Zetterström. Tänk en Per Morberg / Hannah och Amandra-upplägg med vackra bilder, inredningstips, härliga trädgårdsbilder med tips, pyssel och recept för stora och/med stjälpredor. En bok med ditt sätt att skriva på om stort och smått hade jag köpt omedelbums!
Hoppas du förstår vilket koncept jag är ute efter. Stor kram till dig!

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-10 @ 10:40:57
Postat av: Helena

Hej
1. Jag skulle vilja vinna det fina priset till min man. Vi har bott i hus i 2,5 år och han har pratat om att odla men kommer aldrig riktigt till skott. Det här skulle få fart på honom. Han donar faktiskt med örtkryddor i balkonglådor på altanen och jag tror verkligen att han vill odla lite mer matiga grejer (tillsammans med lilla dottern).
2.En bok tycker jag skulle handla om hur man får till det lilla extra i inredningen. Tycker det är kul med inredning med uppskattar kluriga tips för att få det mer personligt och ... mysigt/hemtrevligt är fel ord....Det där som gör skillnaden helt enkelt.


Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-10 @ 15:26:29
Postat av: Sofia

1. Jag skulle vilja vinna odlingsbänken för att jag verkligen behöver den! Vi har hela våren tänkt bygga egna, men planeringen av vårat bröllop har tagit all vår tid, så om vi skall få sått någonting den här sommaren så behöver jag en färdig lösning! ;)

2. En bok av dig Sara, skulle handla om alla praktiska och personliga DIY:s du bjuder oss på. Några gamla favoriter och ett gäng med nya pysselideér! :)

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-10 @ 16:03:07
URL: http://sofiasinredning.blogg.se
Postat av: Katrin

Hej!
1. Åh jag skulle vilja vinna odlingsbänken till min fina mamma som ärvt sin egen dryga hundraåring för ett par år sen och sedan dess jobbar konstant med att förbättra, förnya, renovera och underhålla inne och ute. Trädgården är underbar, men den här odlingsbänken är en dröm!
2. You do you! Du, dina och Hundraåringen och allt ni gör och blir. Hur bra som helst.

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-10 @ 22:48:46
Postat av: Anonym

Jag bor i Åre i hus men utan trädgård och vår/sommarväder. Just nu, mitten på juni, är det 6 grader ute och åter en dag med regn. Här bor man mest för vintern. Men nu är skidsäsongen över och mina fönster är fyllda med färska kryddor, tomatplantor, fikonträd och annat. Tycker det är väldigt roligt att odla och se det växa, och sen få ta del av sina härligheter i matlagningen. Jag vill helt enkelt vara med i denna tävling för jag tycker odlingsbänken var så otroligt snygg, och för att den skulle passa utmärkt hemma i vårat nybyggda betonghus. Vinner jag inte så kommer jag beställa en ändå😉, vinner jag så kommer jag unna mig två.
När det kommer till en bok Sara, så hoppas jag på "det svenska sommartorpet". Jag älskar att följa och se alla magiska bilder från torpet. Bad i tunna, god mat, mysig inredning och underbara utebilder. Tjusningen att leva i sin enkelhet men med otrolig livskvalité.

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-11 @ 21:50:01
Postat av: Viveca Andersson

Å, vad jag skulle vilja vinna detta! Min man har lovat bygga pallkragar till mig men tiden räcker aldrig till så jag väntar och väntar.. Ingen skulle nog bli så glad som han om jag vann och han "slipper undan" 😉
En bok som jag gärna skulle vilja att du skrev är en om dina bästa DIY projekt! Den boken köper jag! 👍

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-11 @ 23:27:13
Postat av: jenny wuopio

1) Jag & min familj skulle bli så glada om vi vann dessa odlingsbänkar! Den här sommaren blev inte som vi hade tänkt oss, efter den trafikolycka vi var med om för 3 veckor sedan. Vår inplanerade semester och föräldraledighet ersattes av sjukskrivning för mig och sambon och dagis för dottern. Dagarna och kvällarna tillbringas i trädgården och på altanen. Att få sätta i gång med enkla projekt, så som att odla i dessa bänkar är precis lagom projekt för mig och familjen i sommar.
2) Jag vet precis vad jag vill läsa om: dina diy-projekt som alltid är enkla att följa. Tex dina tygkorgar, vet inte hur många sådana jag har sytt!!

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-12 @ 08:50:50
Postat av: Lisa Ahlberg

1. Så himla passande tävling. Efter den kallaste våren i mannaminne har min "odlingslåda" kraschat totalt. Den gamla leksakslådan från Coop gillade inte vinter och snö, för att inte tala om vårens aggressiva fotbollsspel. Den ligger i en tragisk hög i väntan på tur till tippen... Och nu när värmen äntligen är här kliar det i odlingsfingrarna!

2. Alltså skulle kombon diy och träning funka?! Men jag har snappat upp i podden och bloggen att det är en flitig tjej den där LMFI! Både snickrar och springer. Ja, jag gillar't!

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-12 @ 10:54:32
Postat av: Sarah

1. För att en Disponentvilla som tidigare hade trädgårdsmästare åtminstone ska få en chans att uppleva sina glansdagar tillsammans med mig och odlingsbänken. Och för att vi tillsammans skulle kunna odla sådant som jag kan äta utan allergier, rawfood och egenodlat. Win-win-win så att säga!
2. Din kommande bok ska givetvis handla om inredning och hur man får ihop den röda tråden. Hur det faktiskt går att blanda designklassiker, DIY och Ikea utan att tappa varken stil, tråd eller sig själv. En knyta-ihop-säcken bok helt enkelt!😊

Trevlig, solig, helg!!

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-12 @ 13:40:17
Postat av: Johanna

Vilken fantastisk tävling!
Första året med hus har passerat och för en student som mig finns det inte så många slantar över till trädgården. Trallen är precis på väg att bytas på altanen och efter det skulle dessa lådor vara perfekta för att skapa en härligare känsla. Tänk att ha en egen köksträdgård!
En bok jag gärna skulle se dig göra är hur man med enkla medel kan skapa härliga miljöer i hemmet, stugan och trädgården. Hoppas du får en härlig helg! Kram Johanna

Svar: Tack för din medverkan! Vinnaren kommer att meddelas när tävlingstiden gått ut. Lycka till! :)
Little Miss Fix It

2015-06-12 @ 14:57:01
Postat av: Anonym

Odlingsbänken jag byggt till vårt hus är fylld med smultron och rabarber. Med en sånhär fin variant med fönster till skulle jag våga mig på morötter, kål och rädisor.
Tycker du ska skriva om hur man inreder kul med ikeagrejjer som bas. Minst varannan pryl man har hemma är ju ikea :-)

2015-06-12 @ 15:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback