Form Us With Love

Nu läser man om dem i vart och varannat design magazine så nu måste jag också hylla mina vänner och tillika f d skolkamrater Jonas, Petrus och John. De är så grymma!

För lite drygt ett år sedan, medans de gjorde sina ex-jobb på Designprogrammet i Kalmar startade de designbyrån Form Us With Love, och skördar redan framgångarna. Förutom medverkan vid möbelmässan både i Stockholm och Milano fanns de representerade på UNG 06/07 i Nybro. Nu senast hörde jag att deras Cord light nästa år kommer att produceras av Designhouse Stockholm.

Detta går att läsa i Sköna Hem 7/2006: Det allra senaste på inredningsfronten - Signaler "En lampa som sticker rakt upp från golvet i stället för att hänga ned från taket, en lampa som är lika fysikaliskt omöjlig och fascinerande som ormtjusarens dansande kobra. ... Cord light har alla chanser att bli en modern klassiker."

Njut av både formgivning och ... fägring!

Form Us With Love
FUWL
Foto: formuswithlove.se

Kommentarer
Postat av: Anneli

Såg din kommentar hos mig först nu:)
Jättekul! Jag tycker verkligen att lampan Jelly Friend är kanonfin!! -Hälsa det!

2006-07-31 @ 13:08:01
URL: http://flitigamyran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback