Pärlshopen

Nu under min utbytestermin som smyckesdesigner är jag mer än någonsin uppslukad av pärlor och pyssel och pärlor och... Därför är det skamligt att jag ännu inte publicerat min favoritbutik i pärlväg - nämligen Pärlshopen!

Är du i Stockholm är ju ett fysiskt besök något utöver det vanliga. Där kan du i någon av deras tre butiker [Sturegallerian, Västermalmsgallerian eller Bruno Götgatsbacken] gå runt och andas pärlor till 100%. Alla möjliga och omöjliga sorters pärlor och tillbehör finns det och man handlar styckvis eller burksvis [detta gäller ex. rocaille som du kan blanda valfritt i små burkar, likt lösgodis] 
Annars är deras hemsida och nätshopping numera så utvecklad att även norrlänningar och skåningar kan njuta av utbudet.

Det enda du behöver tänka på är att ta den stora plånboken... för glittrar det så kostar det! 

Pärlshopen
Foto: parlshoppen.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback