iPod sport kit

Pulsklockan har fått konkurrens.

I ett [av flera andra] samarbete mellan Nike och Apple finns nu Nike+iPod sport kit. Om du har en iPod Nano [som jag! Tack Kärleken!] kan du göra träningen roligare;
  • skaffa ett par Nikeskor [Nike+]
  • skaffa ett Nike+iPod sport kit
I med sensorn i dojjan [det finns en särskilt utformad ficka i sulan], docka mottagaren till din iPod, sätt på favoritmusiken i öronen och spring...

Efter passet kan du, precis som med Polar, synka din info och lagra den i datorn. Hastighet, distans [Wow!] och brända kalorier på ett bräde. Gränssnittet verkar, som alltid med apple, vara riktigt fint och inspirerande.

Om man tycker att löpning är ett finfint sätt att motionera men emellanåt har lite svårt att motivera en tur i snålblåsten så fungerar en sån här produkt definitivt som en morot! Jag vet, springer aldrig en kilometer utan min klocka.

Jag behöver nya löparskor. Ska ta och kolla in Nike+...

image163
Bild: apple.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback