Bliw imponerad... jag menar.. inspirerad!

Ibland ramlar man över smått fantastiska historier. I ett av mina första inlägg skrev jag om vinnaren i Bliws designtävling.
Charlotte sa en dag att det var hennes morfar, den framlidne Hasse Westerholm, som designade den omisskänliga tvålförpackningen!

Det var inte utan lite chills som jag fick se, röra och fota den gamla pluggen och en prototyp som numera pryder hennes bokhylla. En liten bit 40-årig designhistoria... pjhew!

Vi snackar bra skit när en var-mans-pryl hållit stilen i nästan fyrtio år. Bliw var Sveriges första flytande tvål när den lanserades 1968.

Kan väl bara konstatera att hon har att brås på...

bliwplugg      då...
Bliw idag       nu...
Foto: Little Miss Fix It




Kommentarer
Postat av: Kix

Ja det kan man kalla tidlös design!

2007-02-20 @ 21:32:24
URL: http://kixkoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback