Presenten

Denna presentångest! Att ha en begränsad budget, en vision, och en sambo som själv skaffar det han vill ha, kräver ganska mycket tankeverksamhet. Mycket funderande och  många frågor och slutligen oändligt mycket nätsurfande! Men till slut hittade jag presenten som jag tyckte fyllde mina kriterier;
  • intressera födelsedagsbarnet
  • upplevelse snarare än pryl
  • mervärde, ökad kunskap
  • helst något vi kan göra tillsammans
Rent a chef blev den perfekta gåvan! Jag gav bort en livs levande kock! För en kväll kommer en gourmetkock hem till vårt eget kök. Tillsammans lagar vi en trerättersmeny [som jag redan beställt]. Med sig har han alla råvaror och utrustning som behövs.
Detta betyder ju, förutom att maten kommer bli nåt alldeles x-tra, att hemligheter som tricket att choppa ex. örter så där supersnabbt utan att skära fingrarna av sig, eller vad att "sautera" , "bräsera" och "blanchera" egentligen betyder på ren svenska, kommer att kunna avslöjas...

Som grädden på moset [eller ska jag säga som rabarberconsommén på vaniljpannacottan...] får födelsedagsbarnet ett alldeles eget tjusigt förkläde!

Som att gå på finrestaurang men istället för att betala överpriser för vinet du aldrig provat, kunna köpa det i förväg på systembolaget. För det gör din kock också... tipsar om lämpligt vin till maten. Dessutom kan du duka bordet precis så som du vill ha det!

I paketet fick den matlagningsintresserade Kärleken ytterligare en Globalkniv till samlingen, och själva presentkortet [ja för den fysiska kocken kommer inte förrän om några veckor] som ett vitsigt recept: "FÖDELSEDAGSPRESENT 30 portioner .. etc."

Ett hett presenttips!

Presenten
Foto: Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken fantastisk present, hoppas han blev riktigt glad :)

2007-02-05 @ 19:00:51
URL: http://sogorgeous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback