carpe idéus

eller vad det nu kan heta på latin... Fånga idéerna! Det är det jag vill ha sagt. Flera gånger har det hänt att jag fått en idé om en möbel eller ett mönster eller något liknande och sedan har det liksom stannat där.. som en anteckning eller skiss på ett papper... tiden går.. och vips kommer en nyhet ut, någon annan satt också på den där fiffiga idén! Och förverkligade den. Tråkigt segis.

Jag lovar mig själv att jobba mer för att fånga mina idéer.. att driva dem till avslut. Så som denna tapet för osborne and little. En modern toile de Jouy. Det är precis en sådan idé som legat i malpåse på mitt skrivbord sedan jullovet 2006... Så kan det gå.

               image288
Bild: osborneandlittle.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback