Resväska i retromodell

De har visats mycket i olka magasin och tro ja det, de är ju för sjutton oemotståndliga! Resväskorna från Alstermo Bruk. De röda gör mig lite geléig i knäna...

image254
Bild: alstermobruk.com

Alstermo Bruk har gjort pappersmassaprodukter i ett par sekel[!]. Snacka om tidlös design så inte så konstigt att efterföljarna är många. Men gammal är äldst som man säger.

Under tiden jag pluggade skapades en sub-verktygslåda till mitt studentrum, eftersom man alltid behöver verktyg, och då den riktiga stannade hemma. Studentvarianten råkade  ta utformningen av en gammal arkivväska från just Alstermo. Jag hittade den på en loppis för en spottstyver. Isn't it cute så säg...

                         image255
Foto: LMFI

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilka fina väskor!

2008-01-19 @ 08:52:13
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Sondrekatharina

Hello admin, nice site you have!

2008-10-30 @ 12:12:49
URL: http://sondrekatharina.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback