Generation X

I söndags när jag sent om sider ringde och grattade mormor på 85-årsdagen, så berättar hon om festligheterna och om att mammor, mostrar, kusiner och kusinbarn varit där och att de fotat fyra generation. Konversationen lät så här (m: mormor, s: jag):

m: -Det finns bilder på alla fyra generationerna. L har lagt upp dem på sin blogg.
s: -Har L en blogg? (något förvånad då L är min mamma och jag inte sett hennes blogg)
m: -Ja, vet du vad en blogg är?

Det tyckte jag var sött! Mormor är väldigt olik många i sin ålder. Hon pratar flytande engelska och kan så mycket om datorer att hon diskuterar mjukvara etc. på julmiddagarna. Tyvärr är hon nästan blind så nu har hon mest datorn som ett läshjälpmedel.

Lite i förbigående svarade jag att jag visste vad en blogg var...

           

PrtSc: LMFI

Kommentarer
Postat av: Johanna.B

Haha va gulligt! Jag beundrar verkligen gamla människor som är intresserade och som verkligen gör allt för att förstå och som vill vara med. Min farfar är precis likadan. Han mailar och har sig och tycker det är jättekul! Det finns så många som inte ens vill eller försöker..



Ha en fortsatt trevlig kväll!



Kram

/Johanna

2008-10-14 @ 21:55:48
URL: http://www.johannabillingskog.se
Postat av: Lisen

Gokväll, fru Zetterström

Detta är din mor som skriver..vilket jag gjort förrut... Tur att du visste vad en blogg är..haha!

Men din mormor fyllde 85 år:) Hoppas livet är kul!

Puss o kram fr Morsken!

2008-10-14 @ 23:30:05
URL: http://lgeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback