När design är som bäst

                

När formgivningen förstärker användandet av en säkerhetsprodukt tycker jag verkligen att designern har slagit huvudet på spiken. Varför finns det inte en brandsläckare i varje hushåll? En produkt som, även nyttjad av en lekman, kan släcka en brand och avstyra en katastrof, de flesta bränder sker ändå i hemmet (ja, pappa är gammal brandförman). Svaret hos många kan nog vara utseendet. Klassiska släckare är otympliga, uppmärksamhetskrävande och för många rent av fula. Åtminstone de två sista argumenten har Fireinvent lyckats ändra på i och med sina stilrena släckare från 599:-. Jag tror absolut att fler hushåll väljer att köpa fler säkerhetsprodukter om de passar den övriga inredningen. Design när den är som bäst.
Själv vill jag ha en vit.

Bild: fireinvent.com

Kommentarer
Postat av: Martina

Sv: Hej! Fin blogg du har:) Stegen (gillar den verkligen!) köpte jag på Living Room i nrkpg.. vet inte vilket märke den har tyvärr. Kram /Martina

2008-10-11 @ 22:13:12
URL: http://rum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback