Tillbaka till rötterna

Jag har varit bortrest ett par dagar. I jobb. Alla kommunikatörer från IKEA Sverige var inbjudna för en träff och var passar då bättre att ses än på moderskeppet i Älmhult.
31 kommunikatörer från 15 varuhus (den som kan sitt IKEA vet att två varhus inte var representerade) träffades för att prata kommunikation och tonläge.

Jag har aldrig tidigare varit i Älmhult och än mindre på varuhuset, katalogen eller designavdelningen. Nu har jag besökt alla tre, för att inte tala om IKEA muséet, och jag - som ett blåbär i sammanhanget, känner mig alldeles fullproppad, stöttad och taggad för nya utmaningar på jobbet!

Hittade ett citat på Karriär i handeln som väl beskrier min yrkesroll:
( f ö så var Ulrika en de gulliga kollegor jag träffade i Älmhult)

"Kommunikatören ansvarar för den
grafiska formgivningen i varuhuset.
Man gör ordning texter, skyltar och
bilder för att vägleda och inspirera
kunderna till att fatta rätt köpbeslut.
Kommunikatören utgår alltid från
kundernas perspektiv i sitt arbete.
En stor del av arbetet sker vid datorn
där idéerna oftast förverkligas."

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag blev helt tagen när jag var i Älmhult. Så mycket inspiration och information på samma ställe. Och en i så övrigt liten "by" om man får säga så. Vilka kontraster!

2008-10-02 @ 22:20:44
URL: http://husmusen.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1458

2008-10-05 @ 19:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback