ICA's vinnande koncept

       

Kalla mig lättflörtad, men jag tilltalas verkligen av ICA's nya kundförmån "mina varor". Genom ICA-kortet lagras dina inköp och varje månad skickas det hem rabatterbjudanden på förekommande varor.
Jag känner mig lite stolt. "Handlar vi så goda grejer, ja det gör vi, oj vad vi är svängiga och har koll..." (detta håller väl i sig tills den gången det endast finns eldoradochips & toapapper bland "mina varor)
Tilltalet är personligt & direkt och för mig övergår upptäckten att de vet vad jag vill ha & tycker om till en känsla av något kamratlig och positivt. Ica bryr sig om mig. Enligt utskicket är det just det de vill uppnå, då de haft den gamla tidens ICA-handlare i tankarna, gubben i vit rock bakom disken som anpassade sortimentet efter sina kunder. Han som lyssnade och som man kunde skvallre lite med...

Jag går på den lilla flirten, och ser med glädje fram emot kommande veckohandling, där jag slipper rabatterbjudande på Pampers, till den dagen då vi verkligen behöver dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback