I am not a paper cup

Läste senaste numret av DV och hittade lite härlig formgivning. Denna gång en perfekt imitation av en pappersmugg för varma drycker, men till skillnad från föregångaren är denna variant återvinningsbar i allra högsta grad. Muggen är, som namnet antyder, inte tillverkad av papper utan av porslin med ett lock av silikon och den tål maskindisk. Den har dubbla väggar som ger en termoseffekt, vilket betyder isolerande åt båda hållen, drycken hålls varm samtidigt som man inte riskerar att bränna sig på utsidan. Designad av amerikanska James Burgess (som jag blir lite extra nyfiken på eftersom jag inte hittar någon hemsida). Den rymmer lagoma 2,5 dl och finns på Unnamei för 180:-. Den skulle passa fint i min muggsamling tror jag bestämt.


Foto: unnamei

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback