Signalflaggor - tavla i New Portstil

Detta är ett av alla min pågående projekt.
I somras åkte jag och Jesper till Vic&Mic på Öland för att kolla efter en tavla till sovrummet. Vi hittade ju precis en sån vi ville ha men 5400 kr (pust!) tyckte vi båda var för mycket. Alltid när priset inte matchar plånboken så undersöker jag möjligheten att göra produkten själv, så även nu, varför nästa anhalt var brädgården och färgaffären där pärlspont och färg fick följa med hem.

Jag vet inte hur andra känner men själv tycker jag inte att det är lika kul att kopiera något rakt av, utan istället låta sig inspireras och sen blanda in en del personligt i det hela. Eftersom vi gifte oss senare under sommaren fick jag idén att skriva något med flaggorna. Det var svårt att hitta en passande text med stor variation av tecken eftersom jag ville ha så lite likadana flaggor som möjligt men jag skissade på detta:
"Sara & Jesper Z 2008" och istället för originalfärgerna som ibland innefattar gult och svart ändrade jag dem till enbart vit, blått och rött - klassiskt och marint. Själva stommen är färdig och har efter alla månader av väntan blivit lite skev, så det blir ett senare problem att räta ut.

Nu undrar jag; vad tycker ni? Är den en kul idé eller har ni ett bättre förslag på meddelande? Känns motivet balanserat? (OBS! Bokstäverna under flaggorna ska alltså inte vara med på slutresultatet.)

Foto: InDesignskiss av Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Linda

Me like mucho:)

2009-04-25 @ 21:29:05
Postat av: Nilla

Jättebra!

2009-05-07 @ 20:55:56
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Peter

Jag tycker din signalflagge tavla ser trevlig ut men blir den inte lite enahanda med bara rött och blått. Kanske är det den röda nyansen som är för röd? Tänker du måla flaggorna för hand?

2009-11-29 @ 13:25:13
URL: http://www.gavrell.se
Postat av: Sara/Little Miss Fix It

Peter: Färgerna är dessvärre inte särskilt rättvisande. Lite enahanda, jovisst men rätt färger för en marin känsla. Bakgrundsfärgen är vit och flaggorna är tänkta i;

vit: S 0502-Y50R

röd: S 2570-R

blå: S 5040-R80B



Den röda är lite kallare (mer blått i, men jag skulle kalla det en varmare ton än den på bilden..) och den blå är också varmare med mer rött.. mot marint. Tyvärr har projektet kommit av sig lite sedan vi avvecklat den marina stilen här hemma ;-). Men tanken kvarstår... kanske den får bo i framtida sommarhus och ja, flaggorna ska målas för hand! Tack för din åsikt!

2009-11-29 @ 22:10:11
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback