Lyx eller budget - tidningskorg i läder

Jag letar inte efter designlikheter men ibland springer man bara på produkter med samma look men olika prislappar.
När jag var på Gotland besökte jag självklart G.A.D som är en helt fantastisk butik med bl. a möbler i egen design och där hittade jag också en tidningskorg från danska Ørskov. Den är i läder med synliga sömmar och ruggigt lik den jag själv införskaffade på Rusta i våras. Rustas variant är förstås i skinnimitation men nu för tiden ser det så äkta ut att det är svårt att se skillnaden med blotta ögat (man måste ta till både händer och näsa). Vad väljer du, lyxar du för 1440 kr eller väljer du budgetvarianten för 179 kr?


Ørskov magazine bag - G.A.D                                   Tidningskorg i konstläder - Rusta

Just nu är det rea på Rusta, nu kan du köpa korgen för 149:- vilket betyder att den bara kostar en tiondel av lyxvarianten...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag måste not ändå säga att jag faktiskt i första anblicken tycker att Rustas är snyggare - men sedan är det ju så också att kvalitén kan avgöra när man får känna på dem lite granna!

Lotta

2009-08-14 @ 00:54:04
URL: http://www.handkraft09.wordpress.com
Postat av: Anna-Karin

Eftersom du säger att dom är väldigt lika i verkligheten så väljer jag så klart budget. Men ibland när det görs sådana här jämnförelser så kan båda alternativen se jättefina ut på bild men i verkligheten så ser budgetalternativet ut som skrutt kvalitetsmässigt.

2009-08-16 @ 21:46:59
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Sara

A-K: Det har du ju helt rätt i. I detta fall så har jag ju själv budgetkorgen och tycker att den ser riktigt fin ut... Kanske ska jag fota den i sitt "every day life"? ;-)

Det som kan få mig att köpa lyxvarianten är att jag älskar doften och känslan av skinn + att den korgen är anpassad till magasinstorlek och rymmer alltså fler tidningar än budgeten, där tidningarna måste stå upp och faktiskt blir lite misshandlade i formen.

2009-08-16 @ 22:01:13
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Ida

Var på Gekås igår och köpte en liknande för 139 kr :) Dem är riktigt snygga! Nu är det bara att flytta hemifrån så jag får användning av det :P

2009-08-18 @ 20:16:35
URL: http://miniiida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback