Rainman - design Matilda Sundén Ringnér

I somras åkte jag nästgårds, och spanade in examenarbetena från klassen under mig på Designhögskolan i Pukeberg. En produkt jag verkligen fastnade för var Matildas karaff, och nu finns den i produktion! Rainman är en lekfull blandning av en vattenkanna och en dekanter tycker jag. Det var extra spännande att höra om designprocessen hur de nästan slet sitt hår för att få strålarna att strila fint isär även under mindre tryck (ni som vattnat blommorna i trädgården någon gång vet hur strilarna liksom kan tova ihop sig till en klumpig stråle från vattenkannan), och hur de till slut lyckades. Jag har alltid gillat Matildas grejer, hon ritar sådära naivistiskt som jag är förtjust i. Spana särskilt in teckningen av mormors bestick, så himla fin! Just ja, nu produceras Rainman under Skrufs glasbruk ock kan köpas på Deskstore för 430:-.


Foto: bilder publicerade med tillåtelse av Matilda Sundén Ringnér

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback