Formex fotat i farten

Här kommer lite bilder från lördagens mässbesök. Sagotemat syntes på alla allmänna ytor och det undgår väl ingen att vårens hetaste färg är klargult. Entrén var en stor garderobsdörr precis som i Narnia och när man klev in genom den började äventyret. Kaniner, regnbågar, klädhängare med skor på fötterna och annat barnsligt tjusigt återfanns som en röd tråd genom mässhallarna.


Efter lunch lyssnade jag på söta Isabelle Halling som tipsade om hur man enkelt och billigt kunde bygga annorlunda skyltningar. Även om jag inte har någon butik att skylta i tycker jag att hennes idéer var användbara. Kontentan var och är, krångla inte till det och använd det som finns till hands. Gamla avklippta tröjärmar blev paketomslag och boksidor blev en tapet. Lätt som en plätt!


Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Det låter som du haft det trevligt på Formex. Härligt!

2009-01-19 @ 23:16:07
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: marge

Nu blir jag lite besviken på dig igen..att tassa runt uppe i sthlm o inte säga hej är strängt förbjudet...

2009-01-26 @ 22:27:48
URL: http://marges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback