Designprins nummer två

Jag fick en pressrelease igår om att prins Carl-Philip gjort silverbesticken CPB 2091 för Mema/GAB (som ägs av, det för mig lite mer kända, Gense). Siffrorna står för årtalet och att det är serie nr 1. Orättvist eller ej men jag har svårt att ta kungabarnens karriärer på allvar och dömer ganska hårt eftersom de ges helt andra förutsättningar att lyckas än "vanligt folk" varför det är svårt att utröna om det handlar om verklig talang och slit eller om möjligheter och goda kontakter (säkert en blandning och jag säger inte att min skepsis är befogad). Vare sig han är född med silversked i mun (förlåt vitsen) eller ej så gillar jag den här serien skarpt. Jag tycker att man ser att kniv, gaffel och sked verkligen hör ihop och fomen är urläcker! Tyvärr tror jag att handtagen är för smala för att jag skulle älska ergonomin, men jag skulle verkligen vilja känna på dem. Det är roligt att Carl-Philip Bernadotte går i sin farfars bror Sigvards fotspår och jag hoppas få se mer av CPB prylar i framtiden.

Foto: pressbilder från Gense

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Håller med dig där Sara, här är det nog namnet mer än designen som säljer. Men utseendet är det väl inget fel på.Tyvärr tror inte heller jag att dom ligger sådär jättebra i handen. Sedan är inte silverbestick min grej, gillar inte att putsa. Det finns så otroligt mycket fina bestick i rostfritt av god kvalitét att köpa idag. Här hemma har vi både vardagsbstick och finbestick i rostfritt från WMF som har hur mycket design som helst att välja på.

2009-03-29 @ 13:40:55
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback