Sneak peek IKEA sommar 2009

Den här veckan har vi börjat bygga vår sommarbutik på IKEA Kalmar och jag stack ut och smygfotade lite. Nej, det är inte något som är hemligstämplat precis, men ytan är avspärrad och som kund kan man inte handla av sortimentet riktigt än. Till skillnad från förra sommarens lite dassiga & murriga (nästan höstiga) färger domineras årets kollektion, som heter SOLIG, av klara färger och en skön sommarkänsla. Mycket krukor och smart solcellsbelysning och en touch av asien med stora myggnät och kulörta ljusslingor. Eftersom första veckan i byggandet av en sortimentsbutik mest går till att skapa strukturen och få upp all inredning av bingar, väggar, pallplatser etc. har inte så många produkter fått sin plats (läs: packats upp) än. Dessvärre (ja fy vad trist jag tycker det ska bli ;-)..) så kommer jag tillbringa nästa vecka i franska alperna och kan alltså inte kunna hålla mig ajour, men här kommer ett litet axplock. Jag är mest förtjust i all fiffig laddningsbar stämningsbelysning som kommer göra grillkvällarna i sommar liite mysigare än i fjol...


Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Kattis

Kul med sommarnyheter! Jag ska piffa till min nybyggda altan i sommar och det kommer nog plockas endel från IKEA. De gröna kuddarna brevid staketet var ju himla fina. De kan göra sig bra på en bänk någonstans. Uppladdningsbar belysning gör susen i augusti :) Trevlig helg och Alpernresa!

2009-03-06 @ 15:10:32
URL: http://frystaapelsiner.blogspot.com/
Postat av: Anna-Karin

Kul att det blir planteringskassar i år också. Fast färgerna passade mig inte riktigt detta år heller. Annars gillade jag verkligen solcellsbelysningen.



Hoppas du får en underbar vistelse i Alperna Sara!

2009-03-06 @ 19:08:02
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Vera

Trevligt med en liten smygtitt på sommaren!

2009-03-06 @ 20:49:41
URL: http://onweekdays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback