Berns nya hotellrum-rätt i tiden

Berns Hotel satsar nu på att bygga sjutton nya hotellrum av några av konferensrummen. Arkitekten Franz Hardinger (bl a känd för just sina hotellinredningar) är anlitad för att skapa de unika rummen med en exklusiv hematmosfär. Rummen kommer att invigas i samband med Berns Hotels 20-årsjubileum i början av juni.

Det kanske verkar som om jag snöat in helt på hotell, men jag fastande just för att de väljer att inreda i den stil som är så omåttligt populär just nu och visas i var och varannan inredningstidning, vintage blandat med utvald design. Och utöver det så sägs det att de toppat med fotokonst på väggarna (me like alot!) och kitchiga element. Jag tror att det kan bli ett vinnande koncept eftersom jag personligen ofta upplever hotellrum som strama och opersonliga. För mig ska hotellrum kännas mysiga och höjden av lyx. Lyxigt är det minsann för minsta rummet kosta ca 2.650:- natten...

Foto: berns

Ser ni att den svarta kudden på sängen är Josef Franks Teheran. Oh my så fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback