Lekfullt sovrum - om pippi själv får välja

För er som missat reklamen så har Kanal 5 haft en tävling: Jakten på Sveriges härligaste inredningsblogg och vinnaren, tillika min favorit, blev Hildur med bloggen fixa&dona.

Hildur jobbar till vardags i en färgaffär och har ett synnerligen känsligt öga för vad som harmonierar och inte. Ett annat kännetecken i hennes inredning är busigheten som kaxigt räcker ut tungan åt stel och korrekt inredning a la Prussiluskan. Min all time favvo är hennes sovrum där väggmålat staket, blomlådor som nattduksbord, tvättlina och fåglar på rad längs väggen ger känslan av ett modernt Villa Villekulla. Det är så toppenfint att jag blir alldeles rusig av inspiration! Inte för att det skulle funka hemma hos oss direkt, men jag kallas ju inte Pippi för inte...

Kolla in hela inlägget här. Grattis än en gång till vinsten Hildur!


Foto: bilden är tagen liksom utlånad med tillåtelse av Hildur Blad/fixa&dona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback