Loppisfynd: kikare & oljelampa

Under vår tylösandstripp besökte vi fyra loppisar och två av dem tillhör nog topp 5 av alla loppisar jag varit på! Den ena fann vi bredvid glasbruket i Skruv och den andra i Hjortsberga, väster om Alvesta. Amatörmässigt nog så hade vi minimalt med kontanter på ditresan och på hemresan så var loppisen i Hjortsberga stängd. Men jag säger bara stort-hus-fyllt-till-bredden-i-tre-våningar, så förstår ni att det är värt ett besök.

Jesper föll för denna gamla kikare så den fick följa med hem med destination "väggdekoration sovrum". Själv tycker jag att denna oljelampa är ett shabby chic-alternativ till den jag spanat på i så många år men aldrig tagit mig råd att köpa, båda sakerna för en hundring! You gotta love loppis.


Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: •lotta på solrum|fnurr•

fantastiska loppisfynd! grattis.

2009-05-28 @ 09:35:32
URL: http://solrum.blogspot.com
Postat av: hemmabloggaren

Oj oj oj vilka fynd. Sånt hittar man aldrig på loppisarna i Sthlm tyvärr.

2009-05-28 @ 19:38:45
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Sara

Lotta: Tack så mycket! Nu är lampan påfylld och lyser som en dröm och kikaren hänger på sin nya plats :-)



Hemmmabloggaren: Du får trösta dig med att det finns fantastiska specialbutiker i Sthlm som man inte hittar i mina hoods ;-)

2009-06-01 @ 06:48:21
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback