Erik Buch juldukar för ILVA

I förra veckan besökte jag ju det nya varuhuset i Malmö, då passade jag även på att ta en sväng på ILVA som ligger granne med IKEA. I entrén stod fem julbord dukade av, för mig hittills okände, Erik Buch som är känd för bl. a sina blomsteruppdrag åt danska kungahuset. Nu är jag lite förälskad i denna kreatör och man kan riktigt se hur roligt han måste ha haft när han gjorde dessa dukningar;

Nature Christmas
Som ett snitt rakt ur den nordiska myllan står detta bord. Med djur och natur runt knuten känns denna dukning helrätt i den eko- och blonda furu-trend som råder.


Dark Christmas
Maskulint och dramatiskt med den ovanliga julfärgen svart. Mossa, silvriga kottar och runda stenar lättar upp det mörka och hårda.


Candy Christmas
Pastellfärgat och sockersött med inspiration från Alice i Underlandet. Kidsen älskar't säkert.


Gold & White
Som ett orört snölandskap med gyllene accessoarer där man högtidligt avnjuter julmiddagen med guldbestick.



Pompadour Christmas
Lekfullt dekadent med barocka influenser har Erik Buch här inspirerats av Ludvig den XV:es 1700-tals älskarinna Madame de Pompadour.

© Sara Zetterström, Little Miss Fix It 2009

Alla bord har verkligen sin tjusning och charm, se bara placeringskorten av kanelstänger. Något att komma ihåg till framtida adventskalas. Min personliga favorit är ändå den sista; Pompadourdukningen. Svulstig, annorlunda och inget jag själv skulle svänga ihop en jul precis och med en sådan centerpiece bara osar det ju förbjuden frukt... ha-ha. Vilket bord är DIN juldröm? Besöker du ILVA kan du nämligen vinna den.

Kommentarer
Postat av: Åse

Jag har sett hans dukningar på Ilvas hemsida och de är verkligen fantastiska, där kan man absolut hänta massor med inspiration.

Kram!

2009-11-26 @ 07:50:54
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Fia

Gud nu vill jag bara ha en massa middagar och duka upp! Vilka otroligt härlig dukningar!!

Kramkram!

2009-11-26 @ 09:43:45
Postat av: Sandra

Underbara dukningar!! Älskar candy xmas och pompadour!

2009-11-26 @ 22:08:52
URL: http://tresjolie.blogg.se/
Postat av: Sara

Åse: ja, inspirerande är ordet!



Fia: Jag står gärna på gästlistan ;-)



Sandra: ja alla är så fina på sitt sätt :)

2009-11-26 @ 22:51:26
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback