Del IV - Sanna & Sania på Hemmässan 2009

En monter som gjorde mig genuint lycklig var inredarna och stylisterna Sanna & Sannias. Bara färgerna fick hjärtat att slå snabbare och dessutom hade de använt många tapeter av serien Pip från InTrade som ju är en riktig vitamininjektion och jag själv just håller på att välja för att använda hemma hos mig. Det var mycket virkat och nästan lika mycket betong - en skön balans mellan mjukt och hårt. Många gånger har jag inspirerats av deras pyssel (de har skrivit flera bra böcker) och fantastiska förmåga att skapa inbjudande och funktionella miljöer. En rolig grej var att när de själva inte stod i montern fick man hålla till godo med en fullskalemodell i kartong. Du kan se mer av deras jobb här.


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Materielltjej

De är helt underbara! Behöver ibland läxas upp av dem lite så man inte blir för korrekt och tråkig. Ska tapetsera byrå en vacker dag hade jag tänkt. Har dessutom samlat snygga retro glasknoppar som ska toppa hela verket

2009-10-20 @ 20:17:18
URL: http://materielltjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback