Hemmässan 2009 - entrétorget

Idag befinner jag mig åter igen på Älvsjömässan i Stockholm, nämligen på Hem 2009, Hem & Villa och Underbara Barn-utställningarna. Det här är verkligen en mässa som skiljer sig från både Möbelmässan och Formex. För det första är det en allmän mässa vilket betyder massor av folk, ja vanligt folk ;-) och inte bara fackmänniskor och för det andra är det väldigt mycket "hands on" vilket betyder att man kan handla det mesta, till rabatterade mässpriser dessutom, och få handfasta tips och inredningsförslag från allt i från arkitekter till målare. På väg upp till presscentret (känner mig fortfarande lika viktig hihi) så hörde jag en man fnysa på bred stockholmska: "stannar man blir man åv me helseenorna direkt!" vilket jag antar syftade till de hjorder av barnvagnar som trängs i mässhallarna, men inte mig emot. Jag skulle också hänga på en färgglad mässa så fort jag kunde om jag var föräldraledig.

Precis som temat lyder: Färgstarkt och lekfullt så är mitt första intryck att det är mycket färger och roliga grejer i mässhallarna, precis som i entrén av designern Jan Rundgren. Jag blir verkligen jätteglad av alla fina färger!!! Nu ska jag ila vidare bland badkar och sittpuffar och betongkrukor och ryamattor och färgpyttsar och vinkelslipar. På återseende!



Foto: Sara Zetterström


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack för info och inspiration från mässan! Det gjorde att jag nu beslutade att faktiskt åka dit och titta!

2009-10-02 @ 18:32:03
URL: http://www.snyggtigen.se
Postat av: Tina

Skönt för dig Sara att få träffa på lite andra "vanliga" människor - det blir ju allt för sällan vi ses ;) Kram

2009-10-04 @ 23:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback