Favoriter från Möbelmässan: Greenhouse

Som jag skrev i förra veckan är det lite kaotiskt just nu. Jobb varvat med bankmöten, varvat med upplåtelseavtal, lite middagsbjudningar och utlandsbesök på det och en make som ska iväg på skidsemester mitt under tillträdelsen. Det är ju egentligen bara formaliteter, vi bor ju liksom kvar i samma hem men ändå är det lite runt-i-kring-fix som måste has koll på och bloggen är dessvärre det som stryker på foten. Så här en vecka efter möbelmässan är det knappast ingen i inredningsvärlden som inte rapporterat från den och detta kommer väl betraktas som yesterdays news men jag vill för min egen skull pränta ner lite tankar och minnesbilder så jag kommer att flika in med lite favoriter från årets mässa framöver och först ut blir några från Greenhouse, bilderna är mina egna:


Från min gamla skola som numera heter Linnéuniversitetet fanns det en del lekfullhet. Klädhängaren (ö th) Parasit har Johanna Nilsson, min sommarkollega, gjort. Pallen Fjäril
(n tv) av Eren Izbul tycker jag är fantastisk att bara se på, vilket hantverk!



Konstfack hade några utstickare tycker jag, extra härlig i sin enkelhet var Karolina Nyströms gula lampa In between (n tv).



Det jag föll för först i montern från Danmarks Designskole var den enorma sittmöbeln i cerise (undre bilden) "Det ser ut som att man hålller på att knyta ett band" täkte jag, och inte för inte heter den just Knuden. Hanne Kortegaard heter designern.



Kommentarer
Postat av: Anna med Totti

Jag har försökt kommentera ditt ikea inlägg men funkar inte. Super snyggt iallafall och inspirerande. Måste åka till Ikea och kolla tyg!



Och prickigt it is. :)

2010-02-24 @ 11:12:44
URL: http://totti.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Vilka annorlunda möbler.Den som jag gillade mest var väggförvaringen högst upp till vänster.

2010-02-24 @ 14:31:58
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback