Fredriks stolar i ny Färg

Fredrik Färg var ett av de namn som låg på designersveriges läppar förra året. Han blev utsedd till Rookie of the year 2009 av PLAZA Magazine och Brand Design Center. Hans stolar i RE:cover-serien sågs bl.a på Nationalmuseum, möbelmässan i Milano, Young Swedish Design - Ung7 och han visade sina produkter inte mindre än i sex olika montrar på Möbelmässan i Stockholm. Själv var jag på ett litet föredrag som han höll i ett avsides rum på mässan förra året, och blev smått förälskad. Jag minns bara vagt vad han pratade om men han gjorde det så engagerat och medryckande att jag blev helt såld. Såld på hans haute couture-möbler RE:cover av formpressad polyesterfilt, så vackra att man nästan hellre ser på dem än sitter i dem, även om de tål det. Och nu finns de alltså i en limited edition i vitt och grått. Note to self: glöm inte att hålla utkik efter Färg i Greenhouse.

Uppdatering 19.55: Elle Interiörs senaste nummer som utkom idag låg innanför dörren när jag kom hem. Där kan man läsa att Fredrik även vunnit Elle Interiörs Designpris 2010 som Årets Stjärnskott. Grattis!


Foto: eget kollage av pressbilder från Fredrik Färg

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Och ikväll är han hos Senab i Stockholm. :-) Tack för pratstunderna idag. Ska bli härligt att träffas snart igen! Kram

2010-02-08 @ 21:56:44
URL: http://fixaodona.blogg.se/
Postat av: Lukasfelicia

Really great site man!!

2012-04-20 @ 13:08:59
URL: http://lukasfelicia.blogocial.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback