Nya sätt att synas med kreativ marknadsföring
Ikväll gick jag och min kompis Stina och tog en glass nere på stan, perfekt att avsluta dagen i hamnen med en dalande sol bakom Kalmar slott som kuliss. Stina jobbar som AD på en reklambyrå och det blir alltid att vi pratar lite jobb när vi ses. Hon berättade om ett företag som jobbar med vattenlogos. Jag blev nyfiken och gick hem och kollade upp detta. Bl. a finns det en byrå som heter Crowd som riktat in sig på kreativ marknadsföring med okonventionella medier och det jag fastnade för mest var just vattenloggorna. Man jobbar alltså med schabloner och märker offentliga platser genom att tvätta fram företagslogos/budskap med högtrycksspruta på t ex. övergångsställen. Reklamen varar i någon/några veckor tills den försvinner genom slitage. Jag gillar tanken på dessa gerillakampanjer och att utnyttja det offentliga rummet så där lite i smyg. Har någon sett en kampanj i verkligheten?
Foto: Crowd Foto
Foto: Crowd Foto
Kommentarer
Postat av: Nilla
Tufft! Det där gillade jag. Tvätta istället för att kladda ner :-)
Postat av: Anonym
Ja, särskilt bra för nedsolkade varumärken, smutsiga företag, oetisk business etc.
Postat av: Åse - Interiörguiden
Vilken bra idé, snyggt blev det också! Jag har inte sett det här tidigare.
Postat av: Anne, anness design
Coolt, det var något nytt för mig med. Dax att ta fram högtryckstvätten nu då ;)
Postat av: Carola
Gud var cool marknasföring sätt! Tvätta fram reklam. Riktigt BRA!
Du har en härlig blogg tycker jag!!
/carola
Trackback