Himmelriket tur & retur

Igår var jag bestämt i himlen en liten stund, i textilhimlen. Efter jobbet hade jag en kvart över innan tåget skulle gå och sprang över till Stoff & Stil som också ligger i Svågertorps handelsområde. Det var precis som när Pippi är i godisbutiken, skillnaden var att jag inte behövde någon guldpeng för allt kostade betydligt mindre än i de flesta tygaffärer. Mina ögon lyste och jag visste inte riktigt vad jag skulle börja med: mönster eller sidenband, bordsfilt eller vlieseline. Med hjälp av den urtrevliga personalen blev det vaxduk och tyll som dinglade glatt i påsen hela vägen hem. "Vaxduk och tyll" - det låter nästan som husmorspoesi... Om ni också vill vara poetiska har de en fin-fin webshop här.


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Ahh vilka ljuvliga prickar!

2010-03-29 @ 22:27:48
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: makeityourownelin

Å hur är Stoff & Stil?

Har tänkt att slinka in där nån gång.

2011-12-27 @ 22:01:13
URL: http://makeityourown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback